View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Update: Passert 100 dager edru. Mesteparten av tiden går det bra, men jeg tenker på alkohol mange ganger daglig. Jeg føler nå på en måte at "jeg har klart det" og at det ikke er så farlig lenger, i hvert fall i perioder får jeg disse tankene. Jeg tenker på å belønne meg selv med en iskald øl pga vektnedgang f.eks. Bare en øl. Men så tenker jeg, hva er vitsen med det? Så tenker jeg at joda, det er vits med en kald Corona. Pågår en tankemessig krig i hodet i blant.
Første helga etter påske var jeg NÆR ved å sprekke å gå på fylla, men jeg gjorde det heldigvis ikke. Det hjelper å ikke ha alkohol tilgjengelig, terskelen er faktisk større om jeg må stikke på butikken eller polet, kjøpe, ta med meg hjem og begynne å drikke. Det er MYE lettere å ikke være impulsiv når jeg har avstand til varene. Det finnes faktisk ikke alkohol i dette huset nå, det kan jeg ikke ha.

Ser jeg skrev tidligere at å holde seg til 17. mai kom til å bli utrolig vanskelig. Vel, det blir ikke noe problem nå. Samtidig har jeg ikke så langsiktige mål at de føles vanskelige. Klare meg ut mai nå først, så får vi se. Kanskje jeg klarer meg til jeg tar sommerferie?
Sommerfesten på jobben blir vanskelig, men jeg tenkte å ha som påskudd at jeg må kjøre pga etellerannet.

Så, det er på en måte enkelt å la vær, samtidig sliter jeg mye med feil tanker enda så prosessen er nok langt fra avsluttet.