View Single Post
Sitat av RubenE Vis innlegg
Hvis du skal skyte luftbomber med de rørene vil jeg annbefale deg å forsterke de på en måte. Du kan for eksempel plassere en morter i en 10-liters bøtte som du fyller med sand som presses rundt røret. Har en 4" morter med vegger som ikke er så veldig tykke, men med denne metoden så går det fint Husk å ha en god endeplugg!
Vis hele sitatet...
Takk for tipset !
Bøtte er nok lurt å bruke ja, lett å flytte på å det er lett å rytte opp etter på i steden for å grave de ned , er praktisk i tilfellet det er frost i bakken også for den del.

hehe ja er ikke morsomt når pluggen løsner nei , men skal ha 10cm betongplugg så tror ikke det et problem.
Sitat av Up Vis innlegg
5 mm er jo ganske tykt egentlig. Viss man drar frem en linjal, så blir man alltid overasket over hvor stort en millimeter er.
Mener dog ikke at 5 er ganske tykt, men i forhold til hvor mye man hadde gjetta 5 mm var.
I allefall, man kan jo altids dra fram en malerkost, 90 grams kraft og trelim, og kjøre på en 10 runder på de nedre 2/3 deler av røret, eller hele for den saks skyld. Surrer du skikkelig stramt, så kan tynne tau også fungere. Kjapt trygt og litt billig.
Vis hele sitatet...
Ja rørene virker mye tykkere en 5mm , men de er hvertfall utrolig harde å det beste var at jeg klarte å få tak i 48stk på 50cm av de 4" rørene

Har tenkt litt på det med å bruke tau , men kraft papir å trelim har jeg ikke tenkt på hørtes ikke så dumt ut heller så jeg kommer nok til å bruke den metoden i tilleg til å sette den i en bøtte med sand som RubenE sa.
ikke noen som vet hvor du får tak i skikkelig kraftpapir foresten ?