View Single Post
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Bare hørt diverse bakground historier fra folk i militær miljøet. Disse gutta er visstnok eks-grenaderer fra TMBN. Dvs Norges eneste profesjonelle regulære infantri/panser avdeling. Og igjen, disse gutta har erfaring fra flere utenlandskontigenter. Som igjen betyr at de har god kontroll på våpen, stridsteknikker, og handling under strid....
Vis hele sitatet...
Dette stemmer med hva jeg også har hørt fra topper innenfor Telemarkbataljonen. Ikke bare var de i TMBN, men de ble også kastet ut av den fordi de forsøkte å verve andre soldater til oppdrag i Afrika. Dette er strengt forbudt, det er faktisk forbudt å snakke om at man er en del av TMBN (uskreven lov vel og merke)... Sikkerhetsfirmaet de arbeidet for skal visstnok være drevet av Espen Lie etter hva jeg har hørt. Det siste har jeg ikke fra sikre kilder.

Om gutta er uskyldige? Neppe...

Jeg skal ikke påstå at de har drept denne sjåføren, men at de ikke var i Kongo med edle hensikter er jeg ganske trygg på.

Uansett hva som måtte skje med gutta håper jeg i det minste at de får en rettferdig rettsak, og at de blir dømt for det de måtte ha gjort galt, og ikke hva en aktor med litt for god fantasi kan tro at de har gjort. Rettsaken i seg selv har vært en parodi.

Hvis Norge betaler 1 krone i erstatning til Kongo er jeg redd for å tenke på hva som kan komme til å skje med neste nordmann som reiser dit. Dette blir fort en ny måte å bedrive piratvirksomhet...