View Single Post
Sitat av stepry Vis innlegg
Nettopp, og derfor er det viktig at man faktisk klarer å påvirke de på den andre siden. Det er det jeg prøver å få frem her, at for at man skal klare å påvirke de som er skeptiske, så må man være mottakelig for konstruktiv kritikk i forhold til hvordan man kommuniserer. Jeg har tatt vaksinen selv, og mener at det er det aller beste vi kan gjøre i den situasjonen vi er i nå, men jeg blir oppgitt av hvordan folk her fremtrer i sine forsøk på å debattere med de som er skeptiske. Jeg mener at det å få frem nyansene på begge sider er imperativt for å klare å påvirke folk som ikke utelukkende baserer seg på at det majoriteten mener er sant. Det er ikke rart folk blir skeptiske når samtlige her får det til å høres ut som at det er den største selvfølgelighet at vi har tatt rett valg.
Vis hele sitatet...
Problemet er at de som er skeptiske i denne tråden ikke virker å være mottagelige for å engang diskutere temaet. Jeg kan ikke si at jeg ser noen her som prøver å male et glansbilde. Ei heller tror jeg man hadde blitt hysjet bort om man kom med noe konstruktivt som faktisk taler for skepsisen. Hva kan man gjøre når en side av debatten nekter å høre? Da kommer man jo ingen vei uansett hva man sier, og det får jo nesten bare være sånn, men det er synd når motargumentasjonen består av feilaktig informasjon og synsing som legges frem som fakta.