View Single Post
Sitat av Don Marioso Vis innlegg
Hvis du klikker på lenken ser du under "Key points":

Med andre ord reduserer vaksinen sjansen for å spre viruset. Nyhetsoppslagene du sikkert har sett på NRK f.eks handler om at vaksinerte som er blitt syke kan smitte andre, men vaksinen er effektiv i å hindre sykdom, så totalt sett er vaksinen effektiv i å redusere smitte.
Vis hele sitatet...
Prosentkjangsen for at vaksinerte kan smitte andre er selvsagt av betydning, jo mindre kjangse for å smitte videre, jo bedre - men bare det faktum at man kan smitte andre gjør at den vil fortsatt defineres som "leaky". Vi vet fortsatt ikke hvor stor kjangse det er for å kunne spre viruset videre, men vi vet at dette er noe som ser ut til å forekomme hos de vaksinerte som har hatt dårlig immunrespons på vaksinen - typisk de med kroniske underliggende sykdommer. Dette er noe de fortsatt samler inn data på, og da kommer vi tilbake på at det er nær sagt umulig å spå utfallet av dette. Men les gjerne mitt forrige innlegg, jeg prøver ikke å hevde hva som er rett og galt, jeg prøver kun å poengtere at det fortsatt er mye vi ikke vet.


Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vel, kva foreslår du som alternativ til vaksinering?

Å ikkje vaksinere skaper og mutasjoner. Det har vi prøvd i omlag to år no, så det veit vi.

Vaksinering reduserer sjukdomsbyrda og smitteomfanget, og lar oss vende tilbake til meir normalt liv. Kanskje må vi modifisere vaksinene, men fordelen med mRNA-baserte vaksiner er at det kan gjerast svært kjapt. Dei er ikkje dyrka fram, slik som tradisjonelle vaksiner, men printa.

Så langt har ikkje eg sett realistiske alternativ til massevaksinering. Opplys meg gjerne.
Vis hele sitatet...
Dette besvarte jeg i mitt forrige innlegg.