View Single Post
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av stepry Vis innlegg
Ja det er åpenbart at mutasjoner vil skje uansett, men studien hevder man med "leaky vaccines" skaper et miljø for å kunne skape værre varianter.
Vis hele sitatet...
Det gir meg umiddelbart assosiasjoner pekende mot eksperimenter med antibiotikaresistente bakterier - hvor man kan se at de bakteriene som er best tilpasset å være motstandsdyktige baner vei for enda mer motstandsdyktige varianter. Den evolusjonære prosessen som bygger mer motstandsdyktige bakterier er jo alene ikke et argument for å slutte å bruke antibiotika for eksempel, man bruker det med visse forholdsregler. På samme viset tror jeg ikke at den evolusjonære prosessen er et argument for å ikke bruke vaksiner mot covid, men heller et argument for de forholdsreglene som må tas i tillegg til vaksinasjon.

Rent praktisk tror jeg det vil være feil å vaksinere og å totalt åpne opp og la smitte spre seg, og det vil være feil å la være å vaksinere og la smitten spre seg. Vaksinasjonen er i mitt syn ikke en erstatning for smittebegrensende tiltak, det er et tiltak i tillegg til de eksisterende tiltakene.
Sist endret av m0b; 7. august 2021 kl. 01:45.