View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Statistikken jeg henviser til er FHI og CDC sin. Den taler ikke veldig godt for et farlig forløp for den gjennomsnittlige personen. Nå er ganske mange amerikanere overvektig også. Så mer interessant for oss i norge er naturligvis FHI sin. Når jeg betviler vaksinens effektivtet mener jeg alle eksemplene på folk som enda er blitt smittet med vaksinen, samt pzifer selv som snakker om ytterligere doser samt piller. Det taler jo for en usikker situasjon når det gjelder vaksiner framover.

Selvfølgelig er det mye jeg, du, og vi andre ikke kan vite sikkert enda. Det er vanskelig å finne tall på dette. Jeg sa ikke at det sikkert var feil?. Du kan jo svare på spørsmålet mitt om du er fullvaksinert, og hvor mange doser du er villig til å ta. Primære argumentet ligger jo i å vaksinere seg så du ikke smitter andre?
Vis hele sitatet...
Amerikanerne er overvektige mens nordmenn er i match vekt? Også vi er blitt kollektivt late og feite. Som nasjon er vi blitt en tjukkasgjeng. Så jeg tror ikke du skal fokusere veldig på vekt i forhold til å velge hva du stoler på av råd. Individuelle avvik fra tjukkasgjengen forekommer, slik det også gjør i usa.

Jeg for min del tar dose 3 direkt om konsensus blant fagfolk er at det vil redusere sjansen for at jeg blir smittet. Kommer det ennå mer kilne mutasjoner frem i tid så fortsetter jeg til å ta nye doser vaksine.

Det er jo ikke slik at dersom jeg må ta dose 3 i høst og kanskje dose 4 neste sommer så har vaksinen vært uvirksom. Den har virket som forutsatt, også må de kanskje gjøre noen endringer om det kreves for å ha høy virkning også på mutasjoner. Men de har spilt med åpne kort om det hele veien. Og det var vel strengt tatt også noe som ble sett på som en fordel med mRna vaksiner at det går raskere å utvikle og justere vaksinen om det kommer mutasjoner som krever justering.

Det virker som du er blitt helt fastlåst på at en vaksine på virke 100% på alt hele tiden for at den skal kunne kalles en suksess. Det er ikke tilfellet.

Siden det nå viser seg at du ikke har medisinske kunnskaper, og ikke har studert statistikk så er kanskje tiden inne for å revurdere hele din tankerekke om covid, vaksine og risiko? For hvordan kan du foreta en korrekt risikovurdering om du ikke forstår underlagsmaterialet? Du har dratt konklusjoner ut av tynn luft gjentatte ganger i tråden, som gang på gang er påvist feil, og likevel fortsetter du å tro at du har en mer korrekt forståelse av situasjonen med pandemi, risiko forbundet med vaksine eller risiko for smitte eller langvarige skader enn fagfolk, forskere og leger. Og det virker som du er veldig selektiv når du leser informasjon om covid, og passer ikke informasjonen inn i ditt narrativ så så forsøker du vri på informasjonen.

Hvert eneste argument du har kommet med er plukket i molekyler i av mange forskjellige i tråden, de har påpekt at du tar feil, og de har begrunnet hvorfor du tar feil. Likevel så fortsetter du å snakke om å avvente og se an situasjonen, at det er liten risiko. Du uttaler deg om noe du ikke forstår og likevel nekter du å revurdere din oppfatning.

Andre har pekt på at du troller, jeg tror kanskje du har en nyhetsfeed som skaper et ekkokammer på dine digitale dingser, slik at du får servert mer eller mindre grunnløse påstander fra vaksinemotstandere, konspirasonsteoretikere eller halvstuderte røvere også skjer det vel noe i hodet ditt når du leser feilinformasjonen. Selv uten å ha blitt utsatt for vaksine virker det jo som du er blitt fullstendig immun mot logikk.
Sist endret av _abc_; 5. august 2021 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.