View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaunda
Vidarlo er ryddig i hodet og argumenterer (nesten) alltid solid. Men Vidarlo, du har vel kunnskap om at forenklet forelegg ikke kan gis for narkotika? Denne misforståelsen har vært tatt opp fyldig av blant annet meg tidligere. Og jeg kan gjenta det.

DET ER IKKE HJEMMEL FOR Å GI FORENKLET FORELEGG FOR NARKOTIKAFOBRYTELSER!

Jeg er faktisk ikke helt ukjent med tankene om en begrenset legalisering. Imidlertid er dette en altfor kompleks diskusjon som vil bli missforstått og feiltolket av usikre 15-åringer til at jeg tør å begi meg utpå det her. Men du skal vite du har noen interessante vinklinger som jeg har sansen for.
Vis hele sitatet...
Jada, personangrep er alltid like gøyalt Drit i meg som person du, og spar personangrep og hersketeknikkar til nokon det funkar på.

Dog - eg tok feil, det var ikkje forenkla forelegg, men regulært forelegg, altså utferda av påtalemyndigheita og ikkje polititenestemenn. Gradsforskjell i praksis.

Argumentet om at det er ein for kompleks diskusjon heng forøvrig ikkje på greip for å bruke et pent uttrykk. Eg har sett fram ein del argument som tilsvar til deg, og du reagerer med å trekke deg frå debatten. Eg kallar det hersketeknikk og uredeleg. Ein god del av brukerane her inne er *meget* oppegåande personar, som har rimelig medvite høve til sine eigne haldningar, og eg trur på ingen måte dei finn seg i å bli kalla usikre 15-åringar.