View Single Post
Sitat av Elefanten
Om du skal "hjelpe" noen må du faktisk være på bølgelengde med de. Du må evne å komme med konkrete argumenter, ikke bare dra dritt ut av ræven som f.eks "du kommer til å brenne deg senere i livet". Ingen tar det seriøst.

Tvert imot - du er en større "pusher" på de som tviler enn det vi som snakker positivt om hasj er. Du som opposisjon til oss som bruker innimellom viser bare for alle som skulle lese dette at du ikke greier å hoste opp et eneste saklig og konkret argument på hvorfor man skal drite i det.

Innfinn deg heller med at narkotika kan brukes som en berikelse og ikke bare som noe destruktivt, og prøv heller å få folk til å få de rette holdningene om de først vil bruke. Det er det de som har litt peil på det gjør, og de har faktisk (i motsettning til sånne som deg) gjennomslagskart hos de som bruker.

Jeg endret f.eks helt bruksmønster etter at jeg leste litt her inne.

Du er kun enda en arrogant idiot som bruker de samme utpulte argumentene som har blitt brukt de siste 30 årene. Helt utrolig at dere ikke greier å få huet ut av ræven og se at ingen bryr seg og ingen tar dere seriøst.
Vis hele sitatet...
Jeg tar kritikk for å ikke godt nok på bølgelengde. Det blir nok endel spissing av argumentasjoner på nettet slik. For de som har valgt side, ser jeg at argumentasjonen ikke blir tilstrekkelig. Til det har vi politi og behandlingsopplegg.

Den store misforståelsen du argumenter for, er at det er mulig å bruke narkotika fornuftig. Dette blir aldri riktig, annet enn for de aller yngste. Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har møtt som har snakket om denne kontrollerte bruken. Endel år senere er kontrollen likevel vekk. Og for all del, noen har også denne kontrollen endel år senere. Noen slutter også. Men for meg er skjebnen til de som ikke klarte å bruke det "kontrollert" alt for trist til å akseptere at noen skal "berike livet sitt" med narkotika.

Slik tankegang er utrolig egoistisk i mine øyne. Din "berikelse" er kompisen sin tragedie.

Og slik "berikelse" dreier seg i bunn og grunn ikke om annen enn å døyve livet og virkeligheten. Som om livet og virkeligheten trengs å endres eller døyves?