View Single Post
Sitat av Kaunda
Du tilhører en liten marginalisert gruppe i Norge. Resten av samfunnet definerer denne gruppen som narkomane / kriminelle.

Du kan ikke sidestille en som kjører for fort med bil, med en kriminell narkoman. Lovverket er slik at en må kjøre svært mye for fort med bil for å komme i samme kategori rent juridisk som en som misbruker narkotika. En som kjører for fort med bil støtter heller ikke verdens største internasjonale organiserte kriminelle økonomi. Disse gutta driver med alt fra terror, til drap, ran, prosititusjon og menneskehandel.

Dersom dine påstander hadde vært korrekte, spør jeg igjen; hvor er partiene som går inn for legalisering av narkotika. Hvor er alle vellykkede norske narkomane ungdommer som strømmer inne i ungdomspolitikken og i viktige og sentrale posisjoner i norsk samfunnsliv? Du kan komme trekkende med Mette-Marit, men du finner ingen som vil ta deg alvorlig. Såvidt bestått ungdomsskolen, one-night stand med en kriminell og deretter giftet seg til posisjon gir ingen status her.

Hvis du ønsker å være med i samfunnet, må du også respektere de rundt deg. Du setter deg selv til siden (og over) samfunnet ved å ikke respektere grensene for akseptabel oppførsel. Derfor er det ikke bare "de hjernevaskede" og de narkomane. Det er rett og slett en gi faen holdning til dine medmennesker som har gitt deg muligheten til å bli alt fra statsminister til sosialklient. Det blir vel heller det siste...
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan jeg sidestille disse. Nå har jeg ikke lovverket forran meg, men sist jeg sjekket fikk du større straffereaksjon av å kjøre i 60 i 50 sonen enn å bli tatt med en brukerdose hasj.

Og det du sier er å bæsje seg på leggen i de grader. Ved å kjøre bil fort og forrurense støtter du verdens oljehunger, indirekte 2 kriger som pågår as we speak, store miljøødeleggelser and so on. Idiotisk utsagn, ja, men for å gjøre meg forstått må jeg vel ned på ditt argumentasjonsnivå. Folk støtter det kriminelle markedet indirekte pga det er eneste måte å gjøre det på. På samme måte som at vi som forbrukere i vesten støtter enormt mye dritt i resten av verden - lovlydig eller ei.

Mine påstander er korrekte, og det finnes mange som argumenterer for legalisering av hasj. Men nå er tilgjengeligheten på hasj som regel bedre enn det den er på alkohol (butikken åpen 24/7 og mat, så tror egentlig ikke nok folk gidder å torpedere sin egen politiske karriere ved å engasjere seg stort for legalisering. Ja, det er en stor skare brukere, men disse ville da ikke automatisk stemme på et parti bare pga legalisering. Dessuten ville det føre til massiv negativ omtale på alle fronter, iom at media alltid vil være på "den sikkre siden" i hasjdebatten.

Jeg er fullt ut en del av samfunnet. Det er sykt mye som ikke er sosialt akseptert, men om man bedriver det i det lukkede rom er det ingenting som gjør deg til et sosialt utskudd av den grunn.