View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja jeg forstår det vil kunne bli en kamp om attraktive jobber om det er manko på formell utdannelse og eller relevant erfaring. Det er her jeg ser for meg det kan bli mulig å spille ut aspergerkortet. Høy grad av laserfokus i lengre tidsrom vil gi en arbeidsgiver "mye for pengene" og innen IT så er det jo bedrifter som leter spesielt etter personer med asperger fordi de har veldig gode erfaringer med at de gjør en fantastisk jobb.
Vis hele sitatet...
Aspberger kortet gir ikke nødvendigvis noen plusspoeng, det er også negative trekk med den diagnosen så jeg ville ikke satset på dette. Du kan få gode utviklere uten asperbergers også.

Ang ett annet svar du har her så er det ikke farlig om hun begynner med et spesifikt språk og ønsker å bytte språk.
Kan du først ett språk så er det ofte lettere å lære andre språk, mye av grunnteorien og logikken går igjen i mange språk.

Personlig ville jeg først startet med web, gjerne backend med php og så gått videre med javascript og html/css for frontend. Da får du et solid grunnlag for å velge videre eller omvendt.

Da finner du også fort ut om du ønsker å bli backend eller frontend utvikler.