View Single Post
Hey.
Sommeren -15 var jeg ute og kjørte, ble stoppa og de tok meg inn til urinprøve, legetest og blodprøver.
Fikk utslag på 0,066 på hasj på blodprøven, og amfetamin på urinprøven.. Innrømte bruk, men ikke under kjøring og ikke på flere dager.
De tok lappen min, samtykket ikke på stedet, men da jeg fikk resultatet på prøvene.. Etter et par mnd fikk jeg brev om fortsatt midlertidig beslagleggelse ellers har jeg ikke hørt et ord fra dem. Ringte da til det distriktet som tok lappen min, der fikk jeg vite at juristen hadde bestemt at jeg skulle til personundersøkelse hos kriminalomsorgen, og det var vedtatt i oktober. Jeg har fortsatt ikke hørt et eneste ord fra noen, og nå snakker vi april -16, altså 9 mnd. Jeg trenger førerkort til jobb, er dårlig med kollektiv transport her, og dette har tynga på psykisk. Bør jeg ta kontakt med advokat?
Kan jeg kreve samtykket mitt til beslag tilbake? Om jeg får en dom på at jeg permanent mister lappen, begynner det på nytt, eller er disse 9mnd uten lappen med? Si jeg mister lappen for et år, og jeg da har 3 mnd igjen av straffen? Hva er andres erfaringer innen dette? Hvorfor personundersøkelse hos kriminalomsorgen? Hva skjer der?
Jeg har en betinget dom på rullebladet fra 08 ca, hasj og litt bruk av amfetamin.. Har aldri brukt det stoffet, bare blitt "tatt" til veldig feil tid..
Håper noen har noen råd..