View Single Post
Sitat av rhijsgfjadjgba Vis innlegg
Takk for svar!

Forstår at å møte opp er mye bedre enn å sende massevis av e-poster. Har gjort det noen få ganger, men det har ikke fungert i det hele tatt. Skal definitivt gjøre det igjen. Merker at jeg bare ved å si dette begynner å bli nervøs-isj. Hva er deres fremgangsmåte når dere stikker innom butikker? Vær gjerne så detaljerte som overhodet mulig. Regner med at det er forskjellig fra butikk til butikk (og andre faktorer), men likevel.


Bor rett ved Lillestrøm. Tar meg en halvtime til Oslo S.


Takk!

Har drevet litt med frivillig arbeid før. Hørte i ungomdstida at det skulle være bra for CV-en, så ja. Kan helt sikkert gjøre det igjen, men jeg må virkelig prioritere betalt arbeid. Får noen kroner gjennom Lånekassen, men det har gjort at nettoverdien min har sunket til rundt minus 150.000 kroner på to år. Heh.

Praksis i bedrift høres veldig interessant ut! Hva er første steg her? Googlet litt, og dette resultatet kom frem. Noen som har erfaring / vet noe som helst om dette?

Beklager om dette blir litt "gjør alt for meg"! Virkelig ikke meningen. Føler meg bare så usikker på alt dette, og jeg har ikke lyst til å gå i feil retning igjen.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til praksisplass jobber du i teorien gratis, men det er muligheter for å få litt støtte via nav, praksis er mest for å få en fot innafor en bedrift og fylle opp cvèn litt.
hvis praksisplass kunne vært aktuelt for deg, kontakter du nav og forklarer situasjonen din, evt får en legeerklæring på at du sliter med angst og depresjon og får henvisning til psykolog, noe som pleier å være 1 gang pr mnd,og da kvalifiserer du til aap, som ikke er allverdens med penger i mnd, men nok til at du klarer deg, nav kan og tilby å betale halvparten av lønnen din i inntil 1 år som sagt tidligere, noe som gjør det mye lettere å få jobb.
nav kan hjelpe med å finne praksisplass, men de bruker ofte lang tid, så det lønner seg å ringe rundt selv å avtale møter med bedrifter.
de fleste bedrifter liker gratis arbeidskraft, så det bør ikke være et problem.
du stiller som regel som førstemann i køen hvis bedriften trenger nye ansatte og, hvis du gjør en god jobb.
dette er en liten omvei å gå når det kommer til å få seg jobb, men er litt mer tilrettelagt hvis du sliter litt med å få fingeren ut selv, og er alltids bedre en å drive dank.