Tråd: Narkogjeld
View Single Post
Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvis du holder på i stor skala, og en useriøs type skylder deg penger, så kan du fort føle deg pressa til å ty til vold for å ikke fremstå som en veik type. Vet du ikke det her, så har du rett og slett ikke holdt på i stor skala(med krit).

Det handler ikke om at du er skada i huet, det handler mer om det valget du tar når du starter å deale med krit. Det er en bransje uten ordensinstans, når man da skal få igjen penger fra noen du VET tar deg useriøst og ikke prioriterer å betale tilbake, så kan fort vold og trusler føles som eneste mulig utvei, uansett hvor lite man liker det.
Vis hele sitatet...
Det her eskalerer, snakker om småpenger jeg, plutselig har vi en fuckings liga hvor alle har kritet mengder og du tar nærmest ett bevist valg på å skyte en i kneet for å kunne leve på respekten etter du kommer ut av fengsel.

Meeeeen spin-off!
Nei har aldri dengt noen, nei har aldri kritet menger, nei ville aldri kritet bort til noen som jeg vet jeg må denge for å få betalt, har en ikke råd til å tape det, ikke krit bort.
Pay up front så er alt dette løst, vær ærlig om det blir tull så er ihvertfall alt løst. Vet du at du blir dengt om noe gå galt, finn noen andre og krit 5'eren av.

OG du denger uansett ikke folk for småpenger, du driter i dem, hva faen for slags søppelmiljø er dette da!? Ikke kom og belær meg som om jeg er en liten fitte bare fordi jeg påstår at det går an å være redelig. Har nå faenmeg 15 år med ymse greier, men jeg liker ikke vold og jeg klarer å tenke, i tillegg lyver jeg ikke.

Hvis du driver i stor skala og ikke kan tape 500,- , poor you/them altså, er jo ingen andre kunder å ta av. Det er ikke svakhet å kunne tilgi, det er faktisk styrke.