View Single Post
Er det mulig å gi en anonym bekymringsmelding? Er kanskje ikke så viktig at det må være 100% anonymt men nok anonymt til at roomie'n ikke vet at det er du som varslet? Tror kanskje du er i situasjon du ikke bør stå i. Skjønner du er glad i vennen din og bryr deg, men du skal jo ikke bli hans primærkontakt/sykepleier/omsorgsperson som må overvåke at han tar medisiner. Det er i overkant mye ansvar. Samtidig så tenker jeg det er faktisk omsorg i å varsle slik at han kan få den hjelpen og medisineringen han trenger. Og kanskje vil de da få på plass rutiner for å sikre at han tar sine medisiner når han skrives ut.

Personlig må jeg vel si at jeg tror nok jeg ville vært meg selv nærmest i slik situasjon, spesielt mtp på historikken og fyrens svære skikkelse og korte lunte. Ikke mye en vanlig mann kan stille opp med om en bråsterk kar på 2 meter blir voldelig og brutal i full psykose. Og jeg tror nok at tanken om at det faktisk kan skje ville for min del vært verre enn det å endre adresse eller få høyere utgifter.