View Single Post
Jeg har holdt meg i flere år uten og røyke sett bort i fra noen få frivillige sprekker slik at jeg kan få den påminnelsen. Utfordringen er da at mange som selger kun selger kvantum i minimium 5 gramm osv. Man har da gjerne kun lyst på den ene kvelden, men så kaster man det ikke og neste kveld etter kveld har det med og repetere seg til det blir tomt. Da er det plutselig lett og havne inn i samme vanemønster, men med litt trening opp gjennom tidene har jeg lært. De siste årene har jeg nærmest blitt mentalt alergisk mot røyking, og liker rusen så dårlig sammenlignet med langt sunnere alternativer at jeg ikke ser vitsen. En tur på helsestudio gjør deg nesten tilnærmet stein når du kommer hjem. Ellers gjør yoga og meditasjon underverker på andre områder som at du kvitter deg med stresshormonet kortisol når du begynner og meste teknikkene. Følelsen av og være stein er relativt lik i tilegg til økt kreativt tankemønster, bare man ikke har bivirkninger som paranoia og en langt skarpere hjerne, inkludert, skjerpet sanseintrykk og motivasjon.

Ellers er livet slik at man noen ganger må stange i den samme veggen før man tar en omvei i en ny retning. I stedenfor og bebreide deg selv, så tror jeg det er bedre og se det som en læreprosess. Når THC hoper seg iopp i kroppen tapper det og hjernen for dopamin som gjør deg deprimert når du stopper med røyking de første dagene. Belønningen venter når hjernen normaliseres. Det beste rådet er og finne noe som f.eks mine overnevnte treningseksempler som opptar tiden din såpass mye at det blir mindre tid til røyking. Dette klarer du.
Sist endret av pipestilk; 9. august 2018 kl. 13:27.