View Single Post
Sitat av jockek Vis innlegg
I mellomtiden har jeg også bestilt den nye TV-løsningen, så jeg har ikke lagt alt for mye energi i å få de gamle Motorola STB-ene til å virke.
Vis hele sitatet...
Det blir jo spennende. Så langt er det kun @atg som har rapportert at ny dekoder har klart å auto-provisjonere seg via hans eget system/nett. Jeg brukte veldig mye tid på det her hos meg, men uten suksess. Jeg fant ingen årsak til at det ikke skulle fungere, men likevel gjorde det ikke det. Det kan ikke være mye jeg ikke prøvde, tror jeg. Jeg fant ingen indikasjoner på at FMG gjør noe spesielt i den sammenhengen, men øyet ble stort og vått av å studere pakkedumpene uten result, så jeg gav opp.

Jeg synes likevel det er en god ide om du passer på å pakkedumpe når du kobler opp første gang. Kan jo hende det bare virker hos deg, og i så fall er jo pakkedumpen ikke mye å ha på, men om det ikke virker så har du jo muligheten til å grave litt og se om du finner det jeg ikke fant.

Merk at ut av esken så henter dekoderen først en ny firmware som den flasher og så rebooter den før den skal "koble til Altibox for første gang". Den firmware-oppgraderingen fungerte problemfritt hos meg, det var auto-provisjoneringen som ikke fungerte.

Jeg tror derfor at oppdateringer kanskje ikke vil være et problem, da jeg mistenker at provisjoneringen er en engangsgreie for at serverne til Altibox skal vite at akkurat det dekoderindividet er kommet i drift.