View Single Post
Føler det ikke finnes noe fasitsvar på hva som er det psykedeliske hierarkiet. Man kan ha null erfaring og hive seg ut på de mest utfordrende substanser (som f.eks Iboga (kjent for å gi svært vanskelig trip både fysisk og psykisk)) og det er ingenting som tilsier at det er feil om man vet hvorfor man tar substansen og hva man kan forvente.

Jeg ville som nybegynner innen psykedelika holdt meg langt unna alt av research chemicals, og holdt meg til tradisjonelle godt brukte psykedelika (personlig ser ikke noensomhelst grunn til å prøve RC i det hele tatt, da man har plenty å velge i av tradisjonelle velprøvde superbe psykedelika (som man vet skadeomfanget av imotsetning til et eller annet lite velprøvd pulver man ikke vet skadvirkninger av, snekra sammen på en eller annen mer eller mindre dodgy lab)

Mange regner røyket DMT- som "det heftigste". Det er jo en psykedelisk karusell, men som regel svært eufori-fylt og ganske uvanlig med bad-trips. Dermed regner jeg røyket DMT som like greit å begynne med som andre psykedelika. Kanskje til og med greiere. Opplevelsen varer bare i maks 15 minutt, og er ganske sikkert langt mindre utfordrende enn en større dosering med sopp f.eks. hvor man er i en psykedelisk verden i flere timer.

Man kan kanskje si at LSD er "enklere å styre" enn sopp el.l og at man bør starte med LSD før man tar sopp. Etter min mening er rekkefølgen til forskjellige psykedeliske substanser underordent. Det som har mest å si er dosering. Det er ikke dumt å starte i noe lavere doseringer, også jobbe seg oppover. Man hiver ikke i seg 10g tørket fleinsopp om man aldri har rørt psykedelika før, man jobber seg oppover.

Kan kanskje legge til at jeg ikke ville hivd meg ut på Ayahuascha eller Iboga i moderate doseringer som nybegynner med mindre man har seriøse intensjoner med trippen. Ønsker man å ta psykedelika utelukkende for flipp og ren underholdning så er det nok lurest å holde seg i noe lavere doseringer på LSD, sopp eller mescalin.
Sist endret av Bearass; 2. september 2016 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.