View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samtidig så bagatelliserer jeg. Jeg antar at rusen ikke har tatt for mye rom i livet ditt, og dermed er det på en måte greit, eller mindre skadelig.

Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25 år+

Du må virkelig reflektere over de spørsmålene jeg stilte deg.

Og det at alle startet med hasj er bullshit. Se for deg skoleklassen din, korpset, basketlaget eller en annen aktivitet du driver med. Flere har prøvd, men det er få som driver med det regelmessig. Det er jo ikke sånn at alle i klassen din begynte å røyke.

Jeg vet ikke hva som skjedde vedrørende at du fikk urinprøveavtale, men det er åpenbart noen som synes at du ruser deg for mye.

Jeg vet ikke hvilke piller du bruker, jeg antar benzo og eller opiater. Populærkulutren er jo spekket med referanser til det. Noe som sikkert har økt din nysgjerrighet. Jeg kan bare fortelle utifra egne erfaringer at piller er en ekstremt lei vane å legge seg til. Det er lett å lage masse unnskyldninger for seg selv, noe jeg har gjort utallige ganger. Jeg, og mange andre tenker at idag så må jeg spise benzo fordi jeg må sovne lettere, jeg har angst, jeg har det kjipt etc.

Driver du med noen aktiviteter utenom skolen? Er det noe du har lyst til å prøve som du av en eller annen grunn føler deg hindret i å drive med?

Jeg tror det er vanskelig å se perspektivet fra de som har skrevet i denne tråden, men jeg tror også det er mye sannhet i det som er skrevet. Flere forteller deg at de startet tidlig og at det har hatt enorme konsekvenser for dem.

Gi det noen uker, og kom tilbake til tråden og les. Snakk med dem du har urinprøveavtale om tråden du lagde, og vis den til dem. For å ha størst utbytte av terapi må en være så ærlig som mulig. Det at du lagde denne tråden er jo et tegn på at du spør deg selv om din situasjon allerede er gått over en eller flere grenser.
Vis hele sitatet...
Gått 4 måneder, kutta ut alle de nevnte rusmidlene untatt hasj, forsatt 1-2 ganger i mnd.

Karakterene har blitt bedre, trener mye mer og har det generelt bra. Det å være nysgjerrig på litt forskjellige rusmidler når man er ung betyr ikke nødvendigvis at man blir avhengig, ser at det ikke er bra for deg. Var vell egentlig bare en periode (når jeg skrev tråden) jeg og gutta var veldig gira på å prøve det meste vi kunne få tak i , men fant fort ut det ikke var noe særlig morsomt utenom røykinga som jeg fint klarer å holde i moderate mengder