View Single Post
Jeg kunne gladelig solgt sjela mi for å kunne vært som trådstarter.... Nei, De er ikke "unormal" - ikke litt engang. Jeg har vært avhengig av det meste, i flere år - av&på. En eeevig sirkel. Med påfølgende psykiske konsekvenser, stigma, økonomiske konsekvenser, seksuelle konsekvenser, familiære konsekvenser - you name it....

Skal inn til behandling like over nyttår nå, og jeg er så utrolig drit lei av disse enkle løsningene mine. _Alt_ til nå har blitt løst/lindret med en pille, en drink, en stripe - hele livet mitt har dreid seg om farmakologi, og jeg er ikke sikker engang på om jeg skal få til å mestre livet uten noe som helst.

Sist behandling ble jag tørrlagt, og har vært edru i snart 4 år - dessverre lot jeg ikke behandlingen "bite på", siden jeg hadde reservasjoner, og derfor ble medisiner (sålenge de ble spist som medisin, i terapeutiske doseringer) greit for meg å spise etter behandlingen...

Så nå er jeg fysisk, og psyksk avhengig av ; Lyrica, Xanor, og Buprenorfin. Samt at jeg røker litt hasj av&til når det blir for mye følelser. Jula og slikt. Får utlevert medisin av hjemmesykepleie hver dag, tar urinprøver hver uke (som en slags impuls-stopper for megselv) - og prøver så godt jeg kan å ikke "kjøre på" før behandlingen. Den feilen har jeg gjort før - og det nytter ihvertfall ikke.
For hver dag som går, så får jeg mer&mer angst for behandlingen - det skal faktisk skje.

Jeg vet at jeg kunne fortsatt å spist medisiner, røket hasj, og tatt litt blabla nå&da - i sikkert 20 år til. Med legens, kroppens, og min egen velsignelse... Men ; Målet mitt er å bli som trådstarter. Og å trives med det.
Kan ikke si at motivasjonen er på topp, og samtidig vet jeg at jeg har klart det før - så da klarer jeg det igjen.

Skal en først sette klistrelapp i panna på noen, så er det _jeg_ som er den "unormale" her Jeg er så utenfor som det går an å komme ; Uføretrygdet, "narkoman" - så jeg er ikke med i samfunnet i det hele tatt. Alltid på utsiden - kikende inn hos "de andre" (min egen utgave av ordet "normal" ) - som en slags moderne utgave av Piken med svovelstikkene liksom...
Andre går på jobb, har en omgangskrets, en hobby, trening - jeg sitter hjemme og glaner på tv når de andre er på jobb.

Så nei, De er aldeles ikke "unormal" <3

Vil de prøve noen rusmidler, eller lurer du bare på hvor vanlig det er å prøve ut blabla ?
Hans Olav Fekjær har en fin bok om hele temaet rus, og boken heter også "Rus" - der står det myyye statistikk om hvor mange som prøver hva, hvorfor, når - og så videre. Hvis De i det hele tatt vurderer å prøve ut noe - les Dem opp, lytt til erfarne fjellfolk - les på forumet her

Jeg skal ikke være noe skole-eksempel på "slik går det hvis du prøver hasj _eeeen gang_" eller noe annet skremselspropaganda-tull, siden jeg ikke tror på slikt. Oppfordrer heller til å finne ut alt du kan om Blabla, hvis De finner ut at De vil prøve det.

Jeg synes forøvrig denne tråden var fin - da jeg selv har lurt på akkurat det samme.
Godt nytt år alle sammen, måtte 2017 bli et bedre år for oss alle <3