View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av freak55 Vis innlegg
Freakforum er i hovedsak et informasjonsforum for rusmissbrukere. Det har skjedd at folk som har foreslått sunne alternativer til pilleknasking mot angst og depr. har blitt spaket ut av forumet. Dette fordi eierne av forumet også er rusmissbrukere og ønsker at dette "samfunnet" så absolutt har livets rett.
Vis hele sitatet...
Er du her igjen ja Lauritz?

De fleste som har hengt her en stund vet at dette ikke er sant og at det jevnlig anbefales folk å ikke trykke i seg piller uvettig. Men denne karakteren tror det er en konspirasjon blandt legene og at de med vel viten og vilje gir ut pilleresepter for da får de visstnok en andel, så de tjener penger på at du er på resepter. Kilde, nederste avsnitt, og når jeg presset litt etter noe bevis for denne påstanden fikk jeg servert disse bevisene, som er enkelthendelser der helsepersonell har forgrepet seg på pasienter. Det er jo selvfølgelig kjipe greier men de fleste vil vel si seg enig i at det ikke akkurat beviser den første påstanden hans.

Så nei, brukeren som ble "spaket" ut herfra, ble det på grunnlag av stråmannsargumentasjon, manglende logikk, hersketeknikker og aggressjon mot andre brukere.
Denne brukeren ble så hårsår at han lagde hele to tråder på diskusjon.no om hvor helsefarlig freak er og at vi burde tvinges til å legges ned.
Denne fyren har tydeligvis ikke begge bena planta på jorden.

Beklager avsporingen, men jeg følte resten av sannheten burde stå her også.

For å svare på trådstarter sitt spørsmål: Ja det har blitt mye rusrelatert her, og det her er min egen spekulasjon så ta det med en klype salt: Vi har høy standard på kravene våre i en diskusjon, og dette kan virke veldig avskremmende for endel brukere. Det er veldig få ting som blir diskutert på en vanlig avslappet måte her, ofte er det litt ville påstander ute å går, og så blir folk sure eller gir opp når de blir bedt om å argumentere skikkelig for meningene sine: De trodde kanskje de kunne ha en avslappet, litt casual diskusjon om f.eks UFO'er og blir tatt på senga når vi kritiserer ubegrunnede konspirasjonsteorier. Man har lyst å diskutere diskriminering mot menn, men ender opp med å avsløre at problemet deres stammer fra en total missforståelse av begrepet "Toksisk maskulinitet".

Men i rus, der har vi konkrete data å bygge på, når noen spør om doseringer, farlige interaksjoner osv., ellers er det temaer som går på personlig preferanse og der er det ikke noe å arrestere folk på, vi har alle våre favorittmetoder, ritualer etc.
Hele russeksjonen blir da den "avslappa" delen av freak, der slettes forespørsler om kjøp, forherligelse av stoffbruk og feilinformasjon. Det ender ikke i krangler fordi en part kommer med ville påstander, ikke har kilder etc.. temaet er så snevert at det glir liksom under radaren og får dure på som før. Og for en eller annen grunn så har de som bruker piller gitt mest aktivitet.
Vi lagde en egen seksjon for dyrking, for da skulle flere bidra og skape mer aktivitet der: Dette har ikke skjedd dessverre, og jeg føler meg nesten litt snytt, for det er et tema som interesserer meg enda og det er veldig kult å se hva folk får til av dyrkeprosjekt, men det har ikke kommet særlig innhold der. I det siste året er det vel bare to dyrkelogger der.

Jonta er en av disse som skaper aktivitet nå og da, og vi skulle hatt flere slike: Han satte i gang med Inktober-tråder der man får en stikkord for hver dag i en måned, man skal så tegne/visualisere disse stikkordene med hva som helst: Tegne for hånd, tegne i photoshop/annet eller 3d om man driver med slikt.

Så, hva er freak for meg nå? Mer likt en slags jobb, jeg er innom å sjekker og sletter noen ting nesten daglig. Jeg prøver å poste noe for å skape aktivitet nå og da, men jeg føler temaene jeg tar opp er for sære og utenfor interessen/kunnskapsfeltet til de fleste her.
Jeg føler jeg bare er innom på grunn av vane og ikke interesse lengre, dog er det koselig å prate med de samme kjente stemmene på discorden på kveldstid.
Sist endret av Dodecha; 24. mai 2022 kl. 10:04.