View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det tror jeg stemmer for de fleste. Det er attraktivt å være tøff. Ikke å tøffe seg. Spørsmålet blir jo da hvordan du vet at mennene er av typen som ikke trenger å markere seg. Å sitte tydelig sjenert i et hjørne og ikke tørre å si noe særlig tror jeg ikke kvalifiserer til den oppfattelsen selv om det kan beskrives som å ikke kjempe for posisjonen sin.
Vis hele sitatet...
Absolutt. Men noen (menn og kvinner) har en utstråling som gjør at folk bare hører på dem. De er ofte behagelige å være rundt, får andre til å slappe av, men har likevel en aura av selvsikkerhet og autoritet. Uten å avbryte, snakke ned til folk, prøve å vippe dem av pinnen, alle slike triks man må ty til når man ikke har så mye å fare med selv. Det er det jeg oppfatter som alfaoppførsel, ikke steinalderparodien.

Nei, for han har ikke symbolisert at han både klarer å overleve og produsere fjær i tillegg. Fjærene er en tilleggsutgift utover overlevelsen.
Vis hele sitatet...
Ja, det var bedre forklart. Fjærene trekker ikke ned, de er bare ekstra dill som man kan ta seg råd til.

Har hørt flere damer gi utrykk for det og flere forsvare andre former kjip oppførsel fra menn de er i forhold med eller har ligger med. Jeg er som sagt ikke så sikker på om det skyldes mangel på selvtillit eller manipulasjon og at tiltrekningen er på tross av volden og den kjipe oppførselen og ikke på grunn av den.
Vis hele sitatet...
Det høres definitivt usunt ut.

Den grunnleggende biologien tror jeg er den samme, men måten den manifesterer seg på er ikke det.
Vis hele sitatet...
Helt enig.

Så skal det sies at tiltrekning for kvinner, rent biologisk, ikke bare trenger handler om tegn på gode gener, men også signaler på potensiell investering i avkommet.
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes teorier på at det lønner seg for genpoolen i stammen at kvinnen har seg et hemmelig stevnemøte med en forbistreifende i skogen som den stabile partneren kan oppdra. Da er det jo litt andre egenskaper som er viktige.
Sist endret av *pi; 2. august 2019 kl. 01:05.