View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Selvsagt, men det funker bare så lenge man fortsatt er et par. Det er det som er problemet, en slik ujevnhet gjør det veldig vanskelig for den hjemmeværende å gå fra ektefellen, fordi hun eller han har investert alt arbeidet sitt i ektefellens pensjon. Som regel uten å ha tenkt over det, slik som deg.


Ja, men fortsatt litt kontroversielt å si at det gjelder på gruppenivå.
Vis hele sitatet...
Kan si meg enig i at en deling eller slags oppsparing av pensjonspoeng for hjemmeværende mann eller kvinne hadde vært mer rettferdig. Har man gått hjemme hele livet og blir skilt ved 65 så sitter jo ene parten med skjegget i postkassa og utsikter til en pensjonist-tilværelse i kjellerleilighet på en diett av pasta og poteter, kjøttdeig på helligdager og på tilbud. Takker for den innsikten.

Kan man f eks avtale dette? Om jeg gifter meg med Hadia Tajik for eksempel og tar ansvaret for hjem og familie mens hun gjør sin stortingskarriere, deretter noen år på et PR-firma som partner og deleier - kan hun betale inn på min fremtidige pensjon eller burde jeg sette av til privat pensjonssparing fra felles konto f eks?
Sist endret av InnoPerp; 1. august 2019 kl. 16:37. Grunn: Skriveleif