View Single Post
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg kan gjerne være hjemmeværende husfar å være hjemme hele dagen å stelle med hjem og unger mens dama er 8timer på jobb hver dag altså. Null stress.
Vis hele sitatet...
Lett! Er jo en del ansvar med hus og hjem og barn, men hadde ikke hatt noe imot et "utradisjonelt" forhold der kona var toppleder i næringslivet og den som stod for brorparten av familiens inntekt og jeg var hjemmeværende far og mann. Her tror jeg ennå det er litt igjen til at det blir vanlig og noe man ikke biter seg merke i, samt at en slik hverdag nok fører til en og annen 'høhø, kona som går med buksene hjemme hos dere ja' fra andre menn.

Som nevnt tidligere i tråden, så er visse ektepar nesten som én enhet der suksessen er oppnådd i fellesskap. Om min kone skal kunne være styreleder og toppleder innenfor næringsliv, samtidig som vi har 3 barn, 2 hunder, hus, hytte og hage så kan det jo kreve at jeg må tilrettelegge for dette ved å håndtere alt i familien til hverdags. Samme omvendt.

Det at man ønsker seg et slikt tradisjonelt forhold behøver ikke bety det samme som at man vil kontrollere, se ned på eller undervurdere den andre parten i et forhold - tvert imot. Litt leit å se at det blir så polariserende meninger og utsagn i tråden der de ulike sidene blir påklistret verdier og holdninger de absolutt ikke har. Man er ikke en partiarkal mannsgris bare fordi man ønsker seg en bedre halvdel som sørger for at hjem og familie har det bra, ei heller er man en tøffel om man er husmor(husfar?) og har en kone som er karrierekvinne.

I ekte freak-ånd - hva kan være bedre enn å sende ungene på skole/barnehage, stelle litt i huset og røyke rev hele dagen?