View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det er det jeg tenker psykopati eller generell drittsekkoppførsel symboliserer. At du klarer deg så godt at du kan påkoste deg å være drittsekk i tillegg.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i. At du slipper unna med ting og at egne regler gjelder for deg, er et symbol på makt. If you're famous you can grab them by the pussy.

Samtidig tror jeg det motsatte kan funke minst like bra (på meg i alle fall): Kan du koste på deg å ikke opptre selvhevdende hele tiden men la andre ta plass også, så tyder det på at du ikke har noen grunn til å føle deg truet. Overdrevent markeringsbehov tyder på at du trenger å kjempe for posisjonen din. Det får deg til å virke usikker, noe som er grunnen til at den omtalte Porshen din gjerne blir kalt penisforlenger bak din rygg. Så med mindre det er en hønsefugl du legger an på så er det ikke sikkert at påfuglen er den du skal hente sjekketriks fra

Det kan være at andre hannfugler er bedre til å overleve, men hvordan skal hunnene vite det? Store fjær gjør at hunnene vet at de ikke er dårlige til å overleve framfor å gjette blindt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo her jeg faller av. Hvorfor beviser han med de store fjærene at han i sum er bedre enn de andre? Ok, han har fjær som trekker ned, så da må noe annet trekke opp. I sum har han vært akkurat like flink til å overleve som nabofuglen, som også er i live. For poenget ditt her er at fjærene trekker ned overlevelsen, ikke sant? Eller misforstår jeg?

Har hørt flere damer fortelle ting som at de føler seg trygge rundt menn som er i stand til å banke dem
Vis hele sitatet...
Har du virkelig hørt flere damer si det? Det høres mistenkelig ut som noen som har fått selvfølelsen så nedbrutt at hun tror at hun er avhengig av mishandleren sin, noe som jo ikke er en helt ukjent dynamikk i psykopatforhold.

Jeg tror overhodet ikke at tiltrekning og forelskelse er særlig rasjonelt, men jeg tror også at du kanskje ser litt ensidig biologisk på det. Selv om det i stor grad er intuitivt, så bygger intuisjonen vår også på en kulturforståelse, ikke bare på steinalderinstinkter. Selv om for eksempel makt er tiltrekkende, så har vi nok andre oppfatninger av hva makt er nå enn for tusen og titusen år siden.
Sist endret av *pi; 31. juli 2019 kl. 18:10.