View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Nja, kjøper ikke helt konklusjonen her. Jeg ville trodd psykopati gjør deg bedre egnet til overlevelse i et natursamfunn enn nevrotisisme, om noe. Psykopater er jo fullt istand til å opptre sosialt når det tjener dem, selv om de er i overkant risikosøkende kanskje.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg tenker psykopati eller generell drittsekkoppførsel symboliserer. At du klarer deg så godt at du kan påkoste deg å være drittsekk i tillegg.

Blir litt som om jeg vil vise verden at jeg er rikere enn naboen. Da nytter det ikke å kjøpe en brukt Toyota som naboen også har råd til. Da kjøper jeg heller en Porsche selv om kjøpet i seg selv gjør meg fattigere.

Så skal det sies at alle ærlige signaler ikke trenger å være et handicap heller da. Det kan også være adferd hos menn som ikke har som formål å imponere damer direkte, men heller funker som en måte å konkurrere med andre menn om status eller noe annen som kvinner synes er tiltrekkende.
Sitat av *pi Vis innlegg
Skjønner heller ikke helt den påfuglteorien. Greit at fuglen med jålehalen må ha noen gode egenskaper for å veie opp for å drasse på det upraktiske vedhenget. Men det upraktiske vedhenget er også genetisk bestemt, så det trekker jo ned. Sånn sett beviser den ikke noe mer enn alle andre hannfugler som er levende. Summen av egenskaper har vært bra nok til å holde seg i live så langt.
Vis hele sitatet...
Det kan være at andre hannfugler er bedre til å overleve, men hvordan skal hunnene vite det? Store fjær gjør at hunnene vet at de ikke er dårlige til å overleve framfor å gjette blindt.


Sitat av *pi Vis innlegg
Det var en avsporing fra avsporingen, til og med. Men for å holde meg til selve hovedavsporingen, så mener jeg det er feil å blande sammen seksuell tiltrekning og ønske om langvarig forpliktelse.
Vis hele sitatet...
Enig. Det er også mye forskning som viser store forskjeller i preferanser i korte og lange forhold så studien trenger ikke å være like gjeldende for lange forhold.

Sitat av *pi Vis innlegg
At kvinner ikke ønsker manipulerende narsissister til kjærester har selvsagt ikke noe med at det er samfunnsmessig uønsket, men at det er skadelig og lite tilfredsstillende for oss selv.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke er helt universelt. Har hørt flere damer fortelle ting som at de føler seg trygge rundt menn som er i stand til å banke dem eller at de er glade for å ha en mann som er villig til å risikere fengselsstraff ved å være voldelig. Det kan sees på som en konsekvens av love bombing og manipulasjon, men det kan også sees på som en faktisk preferanse om man ser det fra et biologisk perspektiv.

Sitat av *pi Vis innlegg
Som one night stand (og uekte far til et eventuelt barn) er imidlertid ikke mangel på empati og sykelig selvsentrerthet et veldig stort problem.
Vis hele sitatet...
Det burde det vært ass!! Lei av at drittsekkene tar alle damene