View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Se for dere dette scenarioet:
Du pæser ut på fest, også våkner du av at en drita venn/bekjent av det motsatte kjønn tar deg på tissen. Hvordan ville du reagert?

Personlig ser jeg på dette som en fillesak. Jeg ville enten blitt smigret eller bare ledd det bort, kommer ann på hvor pen jenta var. Men så er det jo slik at jeg er en gutt.

Alle her kan vel være enige i at om dette skjedde med en jente, ville det blitt det blitt ville tilstander og heksejakt etter gutten som kunne finne på å gjøre noe så forferdelig.. Jeg tror at den eneste "krenkelsen" en jente ville følt av et så mildt overgrep ville vært ren placebo, som kommer fra all medietullet om at voldtekt ødelegger liv og blablabla. (Men ikke dra voldtekt inn i denne debatten, jeg vil bare diskutere milde overgrep som nevnt over).

Så ja, hva syns dere om en person som gjør noe som scenariet over? Hvis personen var normal ellers ville jeg ikke sett på h*n noe annerledes, folk gjør tross alt ting som ikke ligner dem selv i alkoholrus.
Vis hele sitatet...
Jeg er også ganske tolerant med meg selv, og hvis jeg våknet etter en fest med buksa på knærne, så ville jeg naturligvis blitt litt bekymret fordi mye rart (og skadelig) kunne skjedd. Men dersom jeg ble fortalt at "Linda dro ned buksa di og sugde deg mens du var bevisstløs" så hadde jeg ikke tatt det så høytidelig. Jeg vet ikke hvorfor, men det er ikke noe big deal for meg. Kjønnsorganet mitt er bare en del av kroppen, ikke ulikt hånda eller lignende. På grunn av dette merker jeg også at jeg sliter veldig med å virkelig sette meg inn i følelsen en voldtatt jente har. Jeg er bevisst på at jeg ikke helt forstår HVORFOR det er så sårbart, MEN jeg vet AT det er det. Det er fullstendig udiskutabelt, og meget godt dokumentert at veldig mange mennesker kan få psykiske plager av overgrep. Da følger det automatisk med en vanvittig respekt for andre mennesker og deres privatområder.

Så hvis du lurer på om jeg er så høytidelig på det selv, så er svaret nei. Spør du om jeg skjønner hvorfor så mange får ødelagt livet sitt av at noen har tatt dem på tissen, så svarer jeg "mjaneeei..." men hvis du spør om jeg er klar over at det faktisk er tilfelle, så er svaret et soleklart, rungende JA, og det respekterer jeg stort. Kunne aldri i verden funnet på å forgripe meg på et annet menneske.