View Single Post
Også kjent som kameraderi blant oss nordmenn..

Jeg har lest bøker, avisartikler og statistikker på dette, og flere av disse, kunne avsløre Norge som
det mest korrupte landet i Skandinavia. Det er med ekstrem sannsynlighet urovekkende høye mørketall innen korrupsjon her i landet.
Spesielt når det gjelder "vennetjenester" i politikken. Og som de fleste av oss vet, så er flere av de mest profilerte på stortinget skyldig i akkurat dette.
Korrupsjon: Et stort samfunnsproblem. Hvorfor er Norge mest korrupt i Skandinavia? Riktignok et av de minst korrupte landene på verdensbasis
ifølge noen statistikker, men uansett. Jeg velger å lese de med en viss grad skepsis. Vi har sett en hel del målinger opp gjennom årene som
ikke har hatt rot med virkeligheten.

Jeg har selv opplevd kameraderi på arbeidsplassen, og vi vet alle hva dere innebærer. Jeg hadde lyst å anmelde saken men valgte å ikke gjøre det
mye grunnet at det med høy sannsynlighet ville blitt henlagt grunnet manglende beviser, og at stemningen på arbeidsplassen ganske sikkert ville
blitt forsuret. Som igjen ville gjort situasjonen på arbeidsplassen uutholdelig for meg..

Dette må gjøres noe med. Og det fort.

Er det noen av dere som har opplevd kameraderi(korrupsjon) i landet vårt eller andre steder? Finnes det håp for bedring eller er det et økende samfunnsproblem? Og er
det noe vi kan gjøre for å redusere det?

Mvh