View Single Post
Sitat av Relevant Vis innlegg
For å være mer seriøs, så tror jeg at dette er et eksepsjonelt vanskelig tema som omfatter veldig mye mer enn hva det ser ut til. Det er et artig tankeeksperiment, men å prøve å dra noe helhetlig ut av det tror jeg blir vanskelig.
Vis hele sitatet...
Er igrunnen enig. Fikk lite søvn i natt, så kommer sikkert til og trege på posten...
Leste tidligere noen lurte på hva jeg mente med "rasjonell".
Tenkte hovedsaklig på, samfunn/mennesker er styrt av, preget av fornuft og logikk.
Jeg tror ikke jeg er enig i at og være rasjonell vil gjør deg mindre kreativ, eller kunstnerisk. Kanskje jeg er optimist, jeg har lyst og tro at utdanning ville fått seg en overhaling, mer individualisert utdanning. Kreativitet er ikke akkurat det som var i fokus når jeg gikk på skole, samt det er eksperter som mener skolen dreper kreativitet.

For å virkelig springe på glattisen... Jeg ikke er enig i er at vitenskapen motbeviser gud, etablerte religioner derimot. Det er en annen ting. Jeg ser ikke hvordan folk er tilfreds med gud som forklaring, samme spørsmålene gjenstår plus man gjør det mer komplisert. Kanskje jeg er for nysgjerrig til og være tilfreds med ett slikt svar. Jeg har aldri greid å godta gud som løsning.
Men hvem vet, kanskje vi er en simulasjon? Ikke en betryggende tanke akkurat. Men viss gud eksisterer så vil jeg tippe vi kan takke vitenskap for at vi eksisterer uansett. Da det vil være vanskelig og skape noe uten teknologi.

Det er mye spennende forskning på hva "virkelighet" er, og det er kanskje først nå vi nærmer oss teknologiske fremskritt som gjør oss istand til og gi svar på noen av spørsmålene vi har. Pluss det kommer mest sannsynlig til og skape spørsmål som få av oss har tenkt i dag. Det er flere teorier i dag, inkludert observasjoner som kan sette fyr på hjernen. På flere måter krever den vitenskaplige metoden kreativitet pluss rasjonelle tanker. Så begge kan eksistere ilag.
Sist endret av sneipen; 29. januar 2019 kl. 11:57.