View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Har vært på rehab og greier. Skulle ønske jeg kunne si at jeg har vært nykter i 50 dager, men gikk på et par sprekker etter jeg kom hjem. Men nå har jeg vært clean i en uke igjen. Slik har den siste tia sett ut for meg etter jeg slutta for 51 dager siden:

Dag 1: Nedtur for hva som er i vente
Dag 2: Jævlig dårlig. Svetting, driting, null mat, ingen energi
Dag 3: Like dårlig, men fikk i meg en youghurt eller 2
Dag 4: Litt bedre
Dag 7: Nesten helt fysisk frisk, men fortsatt jævlig sulten.
Dag 10: Matlysten er helt tilbake og kaldsvettinga har gitt seg.
Dag 14: Inn på rehab.. Var egentlig ganske skuffa over hele opplegget. Vet ikke om det er riktig å kalle det rehab, for det føltes ut som en barnevernsinstutisjon (var mange gjennom BV der). Var kanskje en time om dagen som kan kalles behandling, resten var arbeid, skole og loking. De første dagene var ganske jævlige siden jeg slet med søvn og var ikke vant til å stå opp 7.
Dag 21: Søvnen er i orden
Dag 38: Drar fra rehab som planlagt. Måtte skrive meg ut 3 uker før jeg kunne dra (ville blitt etterlyst om jeg dro før det) så den dagen hadde jeg venta på gitt. Var litt usikker på om jeg skulle ta dop når jeg var kommet til Oslo, men så møter jeg faen meg den faste dealern min i sentrum tilfeldig. Da var det gjort.
Dag 39: Tar heroin og rivotril i noen dager fremover. Pga rivo husker jeg nesten ikke en shit, så det var rimelig waste når jeg tenker meg om.
Dag 44: Slutter, igjen. Fikk noe abstinenser, men ikke noe big deal.

Dag 51 er i dag. Har ikke et veldig stort dopsug faktisk. Tenker på at det å være frisk er nå blitt normalen, før kosta det meg 30.000 å holde meg frisk i 50 dager. Det er jo rimelig chill. Ellers lurer jeg litt på hva faen jeg skal gjøre fremover. Jeg fucka opp forholdet til arbeidsgiver, så nå er jeg i starten av 20åra med null arbeidserfaring på CVen. Får vel skaffe meg en praksisplass og jobbe meg oppover.

Hva gjør jeg på en dritdårlig dag... Tror jeg kommer til å takle det fint. Hvis det er helt krise får jeg vel bare sette et skudd. Har så sinnsykt lite lyst til å gå gjennom det abstinenshelvette igjen, så selvom jeg går på en sprekk vil jeg nok ikke dra den lenger enn et par dager. Nå tenker du vel "han fyren her lærer jo faen meg aldri..", men greia er at jeg greier ikke lukke heroindøra for godt helt enda. Så lenge jeg kan tenke "kanskje jeg tar litt om et par mnd" klarer jeg meg fint. Men jeg ville løyet om jeg sa at jeg aldri skal røre det igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg veldig godt igjen I mye du skriver. Har selv brukt heroin daglig i 3 år, og siden slutten av 2011, prøvd og slutte. Har vært ut og inn av institusjoner, men har alltid sprukket uka jeg kom hjem.

For min del var "løsningen" og flytte ut av miljøet. Så etter siste institusjon, dro jeg aldri hjem til Oslo.

Så lenge du har døren åpen for og ta mer litt senere så, kommer du til og havne tilbake igjen I den driten. Mulig jeg tar feil, men har sett det utallige ganger. Lykke til.