View Single Post
Det er egentlig ingenting å gjøre, med mindre det er snakk om store summer gidder ikke politiet å røre saken. Har prøvd det selv en gang tidligere. For min del ble saken henlagt uten at selger hadde blitt kontaktet, det var da en DAC til 14000,- Fikk dog igjen pengene umiddelbart etter at jeg møtte på døra til selger

Jeg selger MYE via Finn (les ca 10-12 pakker hver dag) og tar ALLTID forskudd. Vil kjøper ha oppkrav? Null problem, da skal jeg bare ha frakt, returfrakt og oppkravsgebyr på forskudd. Dette er da det ikke bare er selgere som er kjeltringer, men også kjøpere. Tidligere har jeg blitt "lurt" ved at kunden ikke har betalt etter å ha fått pakken, de ikke har betalt fullt opp eller de ikke har henta pakka på posten (oppkrav) så jeg har fått pakka tilbake og har måtte betalt omkostningene selv. Du har ingen garanti for at kunden faktisk betaler. Har 16700 handler de siste åra og en feeback som er utelukkende positiv (10/10). Jeg VET jeg får solgt varene mine til noen andre om kunden ikke ønsker å betale på forskudd. Etter å ha blitt hustla av kjøpere flere ganger turte jeg ikke annet enn å betale med kun forskudd.