View Single Post
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Jeg bor i selve grunnlovsbygda og bor på et byggefelt, men kommunen er relativt stor, så vidt større enn Oslo i areal, men med knapt over 0,2% av Oslos befolkning i innbyggertall, har man også muligheten til å bo lite sentralt om det er ønskelig.
Om det kun hadde vært opp til meg, hadde vi nok bodd litt mer øde, men har andre familiemedlemmer å ta hensyn til, hvor blant annet godt kollektivtilbud var essensielt, og har også internett via fiber, som for min del veier opp for mye.
Vis hele sitatet...
Fiber har faktisk vi også, til og med bygda innenfor der det bor hele tre familier

Sitat av Tokis Vis innlegg
Lurer på hvordan en bygutt blir tatt imot på bygda?
Vis hele sitatet...
Med mindre du oppfører deg som et arrogant klæssetryne så tviler jeg på at de holder det imot deg.

Tenker å melde meg inn på jaktlaget, men har aldri jaktet før og er gira å ta jegeprøve i løpet av neste år før elgjakta starter om høsten. Må man ha bestått jegeprøve før jaktlaget eller kan man ta jegeprøve via jaktlaget? Har mye erfaring med fisking og har noen å fiske med der på bygda.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke jegerprøven med mindre du skal skyte. Jeg aner ikke hvordan man jakter elg, men hvis det er drivjakt ala hjort så trenger de folk til å jage. Og selvsagt til slakting, det settes stor pris på at noen er ivrig på det også. Det er nok av dem som synes det er mest stas å skyte og drikke snaps etterpå.

Men jegerprøven er kjekk å ha uansett da, det arrangeres rundtomkring, typisk av lokale NJFF-klubber. Og skal du skyte storvilt, må du skyte opp før hver sesong, med våpenet du skal jakte med.
Sist endret av *pi; 10. april 2020 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.