View Single Post
Rinkebysvorska‘n
398
Langt innlegg men håper jeg kan "belære" deg litt. Jeg ville ikke kalle meg ekspert men røyka daglig i 8 år og solgte i 5-6 år.

Hasj produksjon foregår i mange land. Marokko har lenge vært størst men det har gått rykter om at Afghanistan er større på hasj produksjon i dag. Jeg tror allikevel at det meste av hasjen som har blitt omsatt i Norge de siste årene er marokkansk.

Andre land som produserer og eksporterer hasj = India, Pakistan, Nepal, Tyrkia, Libanon. Mulig jeg har glemt noen.

Har fått tak i hasj som visstnok kom fra India én gang i Oslo, det kan ha vært nepal. Etter min erfaring kan nepal og det fra India ligne på hverandre.

Afghan/Nepal/Libaneser har jeg bare røyka i Amsterdam og Køben. Både afghan, nepal og indisk hasj smaker annerledes enn marokk. Det er derfor jeg mener at det meste av hasjen i Norge kommer fra Marokko. Jeg hadde kjent det igjen på smaken, det er jeg ganske sikker på.

Dette vet du sikkert allerede, men i de landene jeg ramset opp lages det flere forskjellige typer hasj i hvert enkelt land.

Ellers så lager jo noen folk hasj av weeden sin i Europa og statene også men dem gjør det ikke for å eksportere det for salg. Den weeden som dyrkes lokalt i Europa/USA/Canada er utrolig mye mer potent enn den som gror fritt (naturlig) i f.eks Marokko. Det koster mye mer for oss å lage hasj og det er ikke noe stort poeng i å gjøre det fordi vi allerede har potent weed.

Når det gjelder såkalt "svarting" så tenker jeg på hasj fra Afghanistan, India og Nepal, men jeg har vært borti marokk som også er helt svart og myk. Det er riktignok ikke den aller beste marokken. Uansett, det finnes flere forskjellige typer "svarting".

Har aldri vært borti syntetiske greier, da hadde jeg merka det 100% sikkert.

Angående det siste du skrev om at du har tenkt at hasj er bedre så er jeg i utgangspunktet enig. Eneste er at det er lettere å bøffe ut hasj med noe enn det er med grønt. Og da tenker jeg IKKE på bøffe ut med noe syntetisk... De bøffer det ut med noe som er billig - for å øke vekta.

Så lenge man får god hasj fra folk man stoler på og som har et godt rykte så er hasj bedre å røyke, det er også min mening.

OFFTOPIC:

Noen av dere andre som har var borte i de platene som det stod "amnesia" og "lemon haze" på, cirka 3-4 år siden? Det var det beste jeg har fått i Norge.