View Single Post
litt sent svar, men den tvinninga jeg snakka om er ikke i detta stadiet meg bekjent hvertfall, men når det er ca samme tykkelse på stilken og avstand fra jorda til første bladene på spiren, og de første "bladfingrene" (de med tagger) plutselig blir en langefinger-lange ca så stilken ikke klarer holde vekta av det den har produsert så tidlig engang uten bistand.

resten jeg kunne ha svart på har Dodecha allerede svart perfekt på ser det ut som ^^

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
https://growershouse.com/feliz-fluor...amps-300w-blue

Denne jeg har, lysstoffrør, så en annen grower jeg prater med på telefon sier den kan stå mye nærmere

Mener spire selvsagt, my bad

Dyrkekompis sier at SPIREN vil ta av nå etter å få lampa på seg.

Gleder meg
Vis hele sitatet...
de lampene du har der vil du hate å bruke å blomst, men de er geniale for tidlig alder (frø, kloner, mødre, tidlig vekst) og evt supplementering.
du kan og bør også ha plantene veldig nære sånne (har hatt planter vokse inn i slike (innimellom lysstoffrøra i "pæra") fortere enn de blir brent av de t.o.m)

start med ca 30 cm fra pæra der den er nå og la den vokse mot pæra ville jeg sagt nå, til den er 1-5cm unna pæra, da føler du an hva du vil etter å se på planta

btw, det rommet du har det i nå er perfekt for en dimmbar 600w hps om du har god ventilasjon, for d er vel minst 1kvm..?
skal ikke se bort ifra 0.5kg+ da.

skal være mye lettere å kontrollere varmen/vents med led da det gir mindre varme osv, men ang lys kjenner jeg kun godt til hps/mh og cfl så der får noen andre fylle inn evt andre fordelerer/ulemper
Sist endret av Munted Artist; 28. mars 2020 kl. 07:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.