View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kommentar til hydrodelen;
Jeg bruker Hydro og led lys. Jeg er ikke plaga med for lav vanntemp/temp i teltet. Heller motsatt og det er på vintertid. Jeg må bruke vannkjøler og sliter selv da med vanntemp. Jeg har også brukt å dratt inn luft fra ut via en luftekanal på stua for å senke tempen i teltet.
Men som han sier er det litt mer med Hydro. Ting skjer også veldig fort så det er fort gjort å fucke up kontra jord f eks.
Du må følge nøye med hele tiden. Jeg hadde 4 bøtter som var kobla sammen og sleit litt med vannlekasje osv.
Vis hele sitatet...
Interessant å høre andres erfaringer, skulle gjerne likt å vite mer, romtemperatur, mengde luft du skifter i timen og temperaturen på dette. I vårt tilfelle var det reservoar på 80 liter og skiftet luften ut hvertf 5. minutt, luft inn var romtemperert (ca 21 grader) og i området over plantene og mellom lyset var det 25 grader, opp mot 27 noen ganger. Under plantene derimot var det kaldt, så en varmematte holdt reservoaret på 20 grader.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Den står 20 cm fra en crap vegglampe nå, hvor langt unna er jeg å måtte sette på den ordentlige lampa ifht stiklinger?

Jeg skal fikse bilde av kiden nå




tædææ
Vis hele sitatet...
Nesten uansett burde den holdes et stykke unna helt i starten, med mindre det er noen sånne stiklingslysrør på 12W stykket. er du opp i 100W LED eller CFL bør du ha den i hvertfall en og en halv meter unna helt i starten.