View Single Post
Ah endelig i går dukket det opp 25g Tørkede blader, 1g 10x, og 2g 20x i postkassa

Måtte bare bestille nå før det blir for mye fuzz, og eventuelt at det kommer på "lista". Så får vi se når jeg føler meg klar, og har anledning for å begynne eksperimentene. Regner med å opprette en slags "logg" som jeg utfyller etterhvert som jeg eksperimenterer.

Tenkte å ta det rolig å begynne med å tygge og røyke litt vanlige blader for å gjøre meg bedre kjent med planten i praksis. Teorien har jeg i boks, og har derfor ingen planer om å kaste meg ut i noe, selv om jeg har rimelig grei erfaring med annet psykedelika.

Målet til slutt er jo å nyte en fullblown opplevelse, men jeg tror at skal man kunne nyte det fullt ut må man være trygg på planten fra før, og det krever erfaring, så vi får se hvordan det arter seg. For alt jeg veit kan det hende jeg aldri kommer dit at jeg har lyst på en skikkelig kraftig opplevelse, men er i altfor interessert i denne plantens mystikk, og dens opprinnelige tilhengere/brukere til ikke å gi den en sjangse.

Så får vi bare håpe det er noe godt jeg har i vente. Blir jo litt skeptisk av alle disse skremmende opplevelsene man leser om, men jeg tror det har mye med bruker å gjøre å lite med selve planten, derfor øyner jeg håp om stort utbytte fra kontakt med plantens verden.

Tenkte bare jeg skulle dele mitt syn på saken

edit: Anngående stormlighter saken var det at det var lettere for folk som ikke er så rutinerte på bongen å få effekt pga høyere temperatur og bedre forbrenning jeg leste, når jeg tenker meg litt bedre om.

Det er jo ganske logisk også da man ikke er like avhengig av å trekke så hard for at alt skal ta fyr. Men igjen, det er bare noe jeg har lest et sted så kan ikke garantere for noe. Det var dog et eller annet sted i erowid systemet eller sider linket derfra jeg leste det, ikke en eller annen "Jeg er et stuebord" tråd.
Sist endret av DeMenT; 11. oktober 2008 kl. 19:53.