View Single Post
Sitat av ToreTust
hvor stor dose bruker du å røyke av den 25x da? har fått 20x i posten i dag. Har røykt 5x før, men synes det var litt slappt å er det noen som vet hvilken medisinsk virkning salviaen har? må vel være nor virkning siden folk kan få det på resept. Dagene etter jeg har røykt føler eg meg veldig bra. Altså bedre enn til vanlig for å si det sånnt! er det vanli?
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du får det på resept er fordi virkestoffet ikke kan spores i kroppen din, det er ikke ofte man kan si det om et "rusmiddel"! De kan jo ikke håndheve et forbud uten bevis sant ..

Det er jo tradisjonelt brukt i healing ritualer av Mazatec indianerne i Oaxaca, så de vet nok hva de holder på med mer enn noen andre her på kloden, siden den kun vokser i denne regionen i Mexico... Jeg føler selv alltid at jeg blir mer happy av denne planten, men kan kun snakke for meg selv, og jeg har kun røyket den... Har lest at den kun har healende virkning om den tygges eller brukes som indianerne gjør det, men har ikke funnet ut så mye om akkurat det.

Når det gjelder dosering, så vil jeg kun si prøv deg frem forsiktig med små klyper.. og hold røyken så lenge du klarer.... Blåser du den raskt ut så har den lite effekt... Jeg føler meg alltid bedre etter ett trekk med Salvia, så du er vel ikke alene om det

Sitat av DeMenT
Å bruke stormlighter er vel også en god idè. Rart ingen har nevnt det, men jeg mener bestemt å ha lest at salvorin A trenger høy temperatur for å funke.. Har ingen erfaring med Salvia selv.
Vis hele sitatet...
Det må være en myte.. kan kanskje utnyttes bedre med stormlighter, men det funker værtfall med vanlig lighter.. hehe