View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nå er du nedlatende, du kjenner jo ikke situasjonen hans. Han skriver han har bodd i omsorgsbolig, det er gjerne er grunn til at folk er i omsorgsbolig. Da er summen av utfordringer så stor at omsorgsbolig blir det beste valget. Nå er det jo ikke likt for alle, men vet at noen som bor i omsorgsbolig også har fått nedsatt verge som er økonomisk ansvarlig. Om ts hadde verge så er han faktisk ikke ansvarlig for manglende husleie. Og hadde han ikke verge så kan det ha vært en dårlig vurdering fra støtteapparatet og det kan dermed være at det kan brukes som et argument for å dekt skyldig husleie.

Alle mennesker er forskjellige. Noen fikser alt andre har større utfordringer. Og noen få sliter faktisk med å klare praktiske ting slik som feks å betale husleie. For noen er det ikke engang et valg de kan ta, for de har for mange utfordringer til at de klarer å følge opp ting over tid.

du vet heller ingenting om ts inntekter. Er ikke sikkert han har utbetalinger store nok til å klare å dekke opp 40 000 i skyldig husleie.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vet ingenting om TS sine inntekter.

Og ja, folk er forskjellige. Noen hjelper til med å støtte et tafatt liv hvor man skylder på andre, mens noen hjelper til med å sy puter under armene på mennesker - og føre dem dypere og dypere ned i hølet.

Alt jeg vet er at jeg har jobbet på minstelønn i gud vet hvor mange år, og jeg har slitt og grått og hatt det jævlig med inkasso-regninger, helt nødvendige regninger som MÅ betales for å opprettholde "livsstilen" - som allerede var dass.

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde 40k på konto, og kan ikke huske å ha klart å spare mer enn en tusenlapp eller to - måned etter måned.

Hvorfor skal TS få misbruke narkotika, skrive 100% kompetent norsk, få gratis omsorg og bo-muligheter. Mens jeg må i ørten jobbintervjuer, betale skatt, bli deprimert av å være blakk og sliten måned etter måned.

Slutt å vær en sutrekjerring og lær folk å fiske for seg selv