View Single Post
Jeg har eksperimentert litt med dette nå. Jeg fikk den nye tv-løsningen for en ukes tid siden. Foreløpig har jeg disablet Altibox trådløst nett, også har jeg koblet min egen Asus RT-AC87u i lanporten på FMG. Jeg har satt fast IP-adresse på WAN porten til ASUS routeren og så har jeg satt den som DMZ Host i FMG boksen (det kom opp som et valg).

Jeg kan da fortsatt kjøre OpenVPN som er innebygget i Asus ruteren. Men, man får da dobbel NAT. Dette gjør at man ikke får kjørt f.eks. Bittorrent klient. Jeg har også diverse andre serverløsninger som jeg ikke får fjernstyrt pga. dette. Etter mye frem og tilbake har jeg ikke funnet noen vei rundt dette.

Alternativet blir sannsynligvis å sette Asus'en som aksesspunkt og la FMG ta seg av routingen.

Jeg har vært i kontakt med min Altibox leverandør, og det sies at de jobber med en løsning på dette, men de kunne ikke gi noen dato.

Jeg lurte også på dette med om en kan sette FMG i bridged mode igjen og styre TV'en via ASUS, da den har innstillinger for IMGP proxy, men jeg kan egentlig fint lite om det, og det finnes jo heller ingen info fra Altibox hvordan det egentlig er satt opp.