View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lage faenskap? Hva om han la pengene der og ikke svindla deg? Hva kommer ut av faenskapet? Plage vennene og familien hans gjør deg til dusten og ikke han og hva om han snakker sant så utsetter du han for en heksejakt? Og om han ikke snakker sant så gir han faen uansett og kommer ikke til å krype til korset bare fordi en som fremstår som ustabil dust driver å outer han til venner og familie. I såfall sier han bare at du er skada og at han har betalt også kan det hende du blir anmeldt av familien for trakassering.
Nei du kjenner denne karen bedre enn oss, om han bare er en bekjent av deg som du er 98% sikker på har lurt deg så sier du at det er hans skyld som var dum å la pengene der og at du fortsatt vil ha penga dine og kan nevne en gang til venner som handler med han at han ikke er til å stole på. Mas litt om det og hvis han står fast på at han la de der så si at dere kan møtes på halvveien at du får halve summen. Var det du som ba han legge pengene der eller godkjente det som en del av avtalen har du ikke noe du skulle sagt.
Vis hele sitatet...
Nettopp, det er jo det dilemmaet jeg sitter igjen med. Skal sies at jeg godkjente at han la det i postkassa, ettersom det har funka flere ganger før med andre personer. Så jeg sitter igjen som idioten, ja. På den ene siden har jeg lyst til å gjøre livet hans dritkjipt, for jeg er nesten sikker på at han lyver. På den andre siden snakker han sant, og da er det best om jeg bare beholder kontakten, glemmer de penga og fokuserer på å tjene mer penger pån.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Men hva er mest sannsynlig, at dette var folk som aktivt leter etter penger i postkasser eller noen med tilknytning
til deg og med konkret informasjon om at de lå der?

Tipper man kan lete gjennom 500 postkasser hver kveld i en mnd uten gevinst.
Vis hele sitatet...
Sjansen er lik NULL. Men hvordan faen skal jeg bevise det? Skal sies at det er en tredjeperson som visste om denne hendelsen. Jeg ba en annen kompis (som jeg stoler på), om å plukke det opp asap, nettopp med dette scenarioet i tankene. Han hadde dessverre ikke muligheten gjøre det. Jeg mistenker han ikke for noen ting, ettersom han er en kar med ganske god råd og lite insentiv til å finne på sånt.



Sliter med å få sove pga dette, har stressa i hele dag. 3500kr er mye penger for meg, men de får jeg nesten bare glemme as.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Den saken din er nå blitt en "han sa jeg sa" historie, hvor ingenting kan bevises (for du hadde vel ikke kameraovervåking).
Vis hele sitatet...
Hehe, nei. Men nå vurderer jeg å skaffe meg det. Lite kult at uvedkommende lusker rundt huset mitt.