View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sneipen Vis innlegg
Viste ikke jeg var offer. Sier du fokuserer på meg, du gjør det jeg sa, igjen..
Vis hele sitatet...
Vel, tidligere i tråden så skriver du:
Sitat av sneipen Vis innlegg
Du kan tro hva du vil. Jeg mener du gjør forsåvidt det du påstår jeg gjør. Jeg har ikke lov å si jeg mener noe annet uten at du skal slenge på meg merkelapp, eller tilegne meg mening eller intensjon. Noe jeg ser har blitt veldig populær måte å argumentere nå til dags.
Jeg ser liten grunn til å diskutere med ett mål om å overbevise deg eller andre om noe som helst, tror ikke det er mulig.
Så.. Enten vil du bruke litt tid selv, sjekke hvorvidt din mening holder vann, eller så vil man stå på sitt samme hva, evt ignorere emne. Noe som er greit. Så.
Sjekk selv, jeg har gitt deg noen kilder du kan sjekke ut, jeg sier jeg ikke tror det er våpen, etc som vedkommende ovenfor nevnte og jeg skrev litt om hvorfor, så delte mitt inntrykk av høringen. Du har lov å vær uenig, og du kan gjerne si hvorfor istedenfor å fokusere på meg.
Det ikke min oppgave å overbevise deg om noe som helst. Det er ditt ansvar å evt. gidde å sjekke det ut selv. Jeg kan dele min mening, jeg kan legge til noen kilder. Verken mer eller mindre.
Vis hele sitatet...
Du legger jo deg i offerrollen med en gang, du har visst ikke lov å ha meningene dine uten å bli klistret en merkelapp. Det er en grov missforståelse: Du har fått merkelappen, ikke på grunn av meningene dine, men på grunn av den totalt elendige måten du prøver å argumentere for meningene dine.
Du har ikke kommet med et fnugg av bevis, du henviser til youtube videoer og podcaster, noe som kalles manglende egenargumentasjon i en seriøs debatt: Det er ikke vår oppgave å se igjennom og høre igjennom lydopptak og videoer bare fordi at du ikke klarer å argumentere godt for meningene dine. Det er like tåpelig som at noen mener du skal lese Newtons Mathematical Principles of Natural Philosophy i stedet for å forklare deg at en hver handling resulterer i en motsatt og like kraftig mothandling på en enkel måte.

Det er ikke slik at det blir en produktiv diskusjon av at du bare slenger ut noen løse påstander, noen youtube videoer og podcaster og så klappe deg selv på skulderen som takk for god innsats. Det blir heller en krangel, for man har ikke noe håndfast å diskutere, bare løse påstander.


Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva er det jeg må bevise? Og hvordan?
Ikke gi meg mer intensjon eller meninger jeg ikke har, påpeke du gjør det betyr heller ikke at jeg er "offer" for å fortsette i samme spor så tråden handler om hva du mener jeg mener..
At jeg sier jeg synes det er merkelig, usannsynlig vi har hatt teknologi som muliggjør hva som blir observert, siden andre verdenkrig betyr ikke at jeg må vite noe som helst. Jeg er usikker på hva du er så uenig med meg i, mener du dette er nytt fenomen? At det foregår cover up, som har foregått siden hvor lenge?
Eller er du enig i at brazil skal ha høring?
Er du uenig i at det foregår en overklassifisering, som har en negativ påvirkning?
Mener du personen i videoene jeg linket til lyver, vet ikke hva dem snakker om, fake news, konspirasjonsteori?
Vis hele sitatet...
Igjen i den dype offerrollen, kan du være så snill å være en smule saklig i stedet?
Er det ikke smertefullt åpenbart? Du har kommet med påstander om hemmelige operasjoner/entiteter i staten og du har ikke på noe som helst punkt prøvd å bevise disse ville påstandene dine.


Sitat av sneipen Vis innlegg
Du er så opptatt av meg, jeg vet egentlig ikke hva du mener jeg må bevise. Og mtp, du har sikkert ikke sjekket en video jeg har linket til mtp. du referer til dårlige videoer. Uten å egentlig si hva det er i videoene jeg har linket til du reagerer slik på. Eller du har ikke sjekket ut 1, pga det er viktigere å prøve å "sette meg på plass" ved å igjen si jeg må bevise det må vær rom vesener ifra annen galakse? Pga, det er kun 2 sider. Menneskelig teknologi, naturlig Vs rom vesener ifra annet solsystem.
Hersketeknikk kombinert med utropstegn er ikke spesielt vitenskaplig, vitenskapen f.eks ut på å komme med en bedre teori, evt vise svakheter i en hypotese. Ikke gi intensjoner, meninger for å prøve å motargumenter meninger du mener jeg må ha da jeg skrev hvorfor jeg mener alt ikke kan forklares med hemmelig teknologi. Samtidig som jeg legger ut video hvor dem prater om emne, istedenfor å skrive en vegg tekst, eller linke til x artikler eller dokumentasjon eller evt. linke til en video der det påståes det som blir filmet er ikke juks og fanteri, og bildekvaliteten er langt bedre enn hva pentagon har sluppet. Det er verdt å nevne, dette er globalt fenomen. Ikke bare usa.
Du kan heller skrive hva du mener, du får evt forholde deg til hva jeg skreiv.
Vis hele sitatet...
Igjen inntar du offerrollen, mener resten av oss er stygge og slemme fordi vi krever at du følger de mest elementære reglene for en saklig debatt..
I stedet for å innrømme at saken din er så elendig fremstilt som resten av oss påstår, så tror du vi angriper deg som person: Nei, jeg har diskutert med mange som har prøvd å "debattere" slik som du gjør her, det er ingenting å gjøre med deg som person; Jeg blir like frustrert over folk som ikke kan å debattere og tyr til personangrep/offerrolle når noen påpeker mangler i argumentasjonen deres.

Det som er enda mer irriterende er at du, som driver de værste hersketeknikkene i tråden påstår andre gjør det, for å så påstå vi er uvitenskapelige når du selv tar høye kneløft over den vitenskapelige metoden og ber oss se på youtube videoer som bevis..

Sitat av sneipen Vis innlegg
Jeg kan spør deg om en ting, mtp du fokuserer på det. Hvorfor MÅ det være umulig at en annen sivilisasjon har utviklet teknologi som muliggjør å kunne reise enorme avstander? Vi har teorier selv hvordan dette kan være mulig i praksis, matematisk. Ikke i praksis, ikke offentlig ihvertfall. Hvorfor er det så usannsynlig i praksis, så usannsynlig det er umulig.
Ikke misforstå.. Jeg sier ikke jeg tror det, men jeg tørr å mene vi har en arrogant holdning. Som hver generasjon, virker det som vi tror å vite alt. Helt til noe stukker hull i x dogma, det er alltid sjau i begynnelsen. Men, så blir det normalisert og akseptert. Så, sett bort ifra vårt eget syn på oss selv, or realiteten vi er en del av.
Hva gjør hypoteser som involverer umenneskelig intelligens "umulig" og så absurd det er nesten forbudt å tenke tanken. Det virker som dette er hoved argumentet ditt.. "Det kan ikke vær. Så derfor er det ikke." Men kan du bevise at det er så umulig så du virker å mene?
Igjen, betyr ikke at jeg tror på rom vesener i
Vis hele sitatet...
Jeg har sett ufo videoer, programmer og dokumentarer siden ca 94, jeg var veldig interessert i det og det okkulte når jeg var yngre. Jeg har hittil ikke sett noe som overbeviser meg at høyteknologiske romvesener har besøkt oss. I alle slike dokumentarer, podcaster o.l. så er det bare en uendelig selvrefererende sirkelrunk: En person påstår de har sett noe, i noen tilfeller får vi ikke høre fra den personen en gang men det bare refereres til som at den personen er troverdig og kanskje vises det til noen dårlige håndtegninger fra gitte person. Resten av tiden brukes da bare til å snakke om og rundt denne observasjonen, som om den faktisk var en gyldig hendelse: Man har altså et program som er løgn, på løgn på løgn: At man repeterer løgnen og snakker om løgnen gjør det ikke mer legitimt, men det er en teknikk som fungerer for å stadfeste noe som fakta, på samme måte som propaganda kan gjøre.

Ting som aldri blir nevnt i programmer om videoopptak som visstnok skal vise utenomjordisk teknologi: Optikk, distanse og relativ hastighet i forhold til observatøren. Disse er faktorer som kan få selv de mest mundane ting til å se ekstraordinært ut: Rett vinkel og optikk kan få det til å se ut som en måke flyr fortere enn en formula 1 bil. Det kan få ting til å "forsvinne i løse luften" etc..
Jeg vet rett å slett alt for mye om problemene med video og foto til å kunne ta noe som helst slikt som bevis på noe som helst: For mediumet , selv om det er umanipulert, forteller ikke hele historien.
Sist endret av Dodecha; 19. mai 2022 kl. 18:23.