View Single Post
240kr i timen som startlønn uten noe bakgrunn eller noen ting vil jeg si er veldig bra.
Jeg jobber i et fysisk og helseskadelig tungt yrke innen industri.
Der var det startlønn på 145kr timen uten erfaring. Med lønnstige etter hva man etterhvert lærer seg / utfører av oppgaver.
Etter mange år i faget begynte vi og få en grei lønn og tillegg for enkelte arbeidsoppgaver og enkelte sertifiseringer og tilleggsutdannelser vi ble sponset og pålagt av firma til og ta. Jobbet også dag og natt og med overtid og var i perioder kun hjemme for og sove noen få timer.

Før vi når har gått ned igjen til 154kr i timen, flat lønn og blir bedt om og sette evt overtidstimer inn på timebank vi kan bruke på og få fri når maskineriet ruller og går mere stabilt igjen.

Er det noe du tror du kan trives med så kan dette være alle tiders jobb, også med en grei lønn.
For min del er det ikke pga pengene jeg jobber der jeg gjør.
Jeg virkelig elsker jobben og faget mitt og koser meg på jobb,

Jobbet offshore i samme faget og lønna der er bare sorgen mtp hvor lite man er hjemme. Uten tilleggene for ditt og datt er det ikke mye og skrive hjem om for grunnlønna man får for lange dager og tette turer om man har valgt feil yrke der ute.