View Single Post
Professor
Trådstarter
782
Sitat av Ekstase Vis innlegg
Arendal - Oslo kommer du deg med buss eller tog.
Nå i disse korona tider er det syk dyrt, buss gjerne 400 + og tog 700+ for en vei.

Normal kan du få en billett til 222 hvis du er tidelig ute, men som sagt, i disse tider eksisterer ikke de billettene.

Arendal er en kjempe fin by. Koselig sentrum og mange flotte steder utenfor selve byen å oppsøke nå på sommeren.
På sommeren er Arendal en super by, normalt sett masse liv og spennende ting som skjer i byen =)

Siden Arendal ikke har noen høyskole eller universitet, eller egentlig noe som helst... så er det mange "uskolerte" som blir igjen i byen.

Det er dem som ikke har tatt utdannelse og gjerne fikk barn tidelig.
"Banke deg byen" Arendal er kjent for Harry folk som fremdeles går i buffalosko og naprapat jakke fra 90' tallet og er ute etter å sloss på byen. ( tror det går i generasjoner. )

Nei alle er ikke sånn der, men Arendal har en vis type mennesker...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er litt mistenskomt på dette uskolerte folket som du nevner, og jeg blir spesielt mistenksom når du nevner buffalosko og naprapat jakke fra 90-tallet. Jeg har møtt, ikke mange, men noen slike folk, og jeg syntes det var en helt absurd situasjon. Det var en 40-åring som så ut som han en tenåring på 90-00 tallet. Det var som å se meg selv på den tiden, fastlåst der. Vi hadde ingenting å snakke om, og for meg var det en absurd opplevelse, for hvis du først skal være nostalgisk, hvorfor i all verden ha nostalgi for deg selv som tenåring på 90-00 tallet? For en kortvarig overfladisk motegreie? Det er helt pussig, og fjernt, han virket også veldig fjern, akkurat som han var låst fast i tenåringstiden sin på 90-00 tallet.

Det sagt, så er jeg ikke noen elitist, jeg har selv høyere, offentlig utdanning og vet godt at det middelklasse-livet det fører til er fullstendig falskt. Så langt alt går på skinner for en selv, så fungerer det kanskje, en kan leve i den boblen, men en boble sprekker også lett. For meg er denne falskheten og overfladiskheten som de prøver å dekke over ved å ta høyere utdanning, hos middelklassen uutholdelig.
Sist endret av Hans Høyhet; 16. juli 2021 kl. 01:26.