View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvordan ville det være verre å vite sikkert, enn å vite at det potensielt er en eller flere du ikke vet om, dømt eller ikke?

Vi beskyttes mot alle som besteborgere har jagd ut av normalitet, rusbrukere, prostituerte etc

Hverken fengsel, asyl eller psykiatri ønsket folk å ha i nærheten.
Men vi må til en viss grad akseptere et farlig lokalmiljø, ihvertfall i praksis om ikke i samtale
Vis hele sitatet...
Fordi det faktum at det bor en tidligere overgrepsdømt i nabolaget mitt sier 0 om risikoen for fremtidige overgrep i nabolaget.
Du har hvertfall ikke klart å vise til tall som sier noe annet, og jeg tror bildet er mye mer komplekst enn du ser.

Hvis det skal hjelpe å vite at naboen er overgriper må h*n jo også fotfølges til enhver tid.

Det kan skape frykt for barna å møte denne personen.
Jeg vil føle frykt om naboen går mot samme område som ungene leker gjemsel.

Å vite at det er risiko faktor tilstede hjelper ikke før du har satt inn tiltak.

Å vite at det kan begynne å brenne stopper ikke en brann.

Om du ønsker å diskutere akkurat dette videre så foreslår jeg at du feks viser til tall som sier at overgrepsdømte gjentar grusomheten i sin egen gate.
For om fakta feks. er at overgrepsdømte ALLTID begår overgrep i andre nabolag enn sine egne så forstår jeg ikke hvordan dette skal hjelpe.

Etter hva jeg har lest om denne type saker i media er det ikke nødvendigvis naboen som er overgriperen.

Hele diskusjonen baserer seg på frykt, og lite fakta.
Og det er mye løse påstander som at vi må akseptere et farlig nærmiljø.
Det er litt skremselspropaganda.

Dersom dette registeret har større nytte enn kost så bør det være mulig å vise til en del reelle saker som ville vært unngått.

Og hvorfor legger du til "dømt eller _ikke_"?

Hvordan pokker skal du lage et register som dekker både dømte og ikke dømte?
Sist endret av random105675; 12. september 2022 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.