View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det var en dokumentar på NRK for en stund siden som gir litt forklaring på oppførselen, bla en oppvekst preget av mindreverdighetskomplekser skapt av manglende anerkjennelse fra sin far.
Vis hele sitatet...
Interessant, husker du hva den heter? Søkte på NRK nett-TV men fant ikke nødvendigvis noe.

Kanskje "Den amerikanske drømmen" på Netflix? Jeg så 3 sekunder "trailer" og kunne ikke unngå å kjenne igjen bruken av ordet "tremendously" allerede i ung alder.

Nå er det mange som kjenner seg igjen i resultatet av manglende anerkjennelse fra sin far, i dette tilfellet kan nok det være en del av mye mer.

Han er jo opplagt en narsissist, jeg tror ikke han nødvendigvis lider noe komplekst utover det. Brevik f.eks slapp jo billig unna diagnoser. Han er kanskje et resultat av å få leve ut personlighetsforstyrrelsen uten innblandinger.

Jeg har ingen konkrete eksempler men har lagt merke til at han virker særlig lite inspirert i det siste, virker trøtt av hele greia når han taler. Virker nesten brydd med å måtte stå frem og repetere seg selv.