View Single Post
Det er rimelig klart at han ikke er frisk, til tross for å være noe fungerende. Det er så mange av trekkene hans jeg kjenner igjen etter å ha vært ganske tett på folk med bipolar og personlighetsforstyrrelser blant annet - ikke at jeg tror de to diagnosene passer han, men det er ofte en del fellestrekk. Feks Hat/elsk-forhold til alle andre, ekstremt sensitiv for kritikk, og en terskel for å manipulere og lyve som er så lav at det nesten umulig å tro på noe han sier. Det som derimot gir de største varsellampene, er at han mangler evnen til å holde på forhold til de rundt seg. Det er et klassisk symptom på mange psykiske lidelser.

Siden vi først skal leke hobbypsykologer (noe jeg tror vi alle liker å gjøre; ) så hadde det gjort tråden mer interessant om folk refererte til faktiske diagnoser i DSM (Diagnostic and Statistical Manual) og forklare hvordan han oppfyller kriteriene. Folk psykologiutdanning eller klinisk erfaring burde nevne det, da det hadde vært ekstra interessant - med en disclaimer om at det bare er teoretisk diskusjon så dere ikke bryter noen av disse hellige prinsippene deres om fjerndiagnosering.
Sist endret av Picard; 28. mars 2020 kl. 06:46.