Tråd: Valg 2013
View Single Post
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Gi deg da. Å stemme "taktisk" fungerer bare ikke i praksis, kanskje om du da ikke sitter inne, men mobiliserer en hel bevegelse. Noe jeg betviler sterkt at de fleste her, inkludert du klarer.
Vis hele sitatet...
Det er heller hva jeg vil kalle et personangrep.

Om du ikke har troen på at din stemme har noe å si så får du bare la være å stemme og la resten av folket bestemme. Selvfølgelig forstår jeg at det å stemme er aller mest et idealistisk system, men om alle tenker slik kommer vi ingen vei i med det demokratiet vi har igjen.

1, 2 eller 4 stemmer kommer ikke til å avgjøre valget, men i enkelte tilfeller kan det ha litt og si. Spesielt om du stemmer Rødt, hvor de få rødt-sympatisørene gjør det de kan for å få EN mandat inn på Stortinget.

I kommunevalg har det vært betydningsfullt med enkeltstemmer. I artikkelen "Bare 19 Frp-stemmer manglet" står det om et tilfelle hvor EN stemme har avgjort at Høyre/FrP ikke fikk flertall i kommunestyret.

Du får heller sitte inne med den frekke tonen din og drite i å stemme, ettersom at du ikke får det som du vil uansett.