View Single Post
Sitat av Pelleparafinn Vis innlegg
Bluray er langt i fra standard. DVD er standarden fortsatt. DVD filmer selger 10 ganger bedre enn bluray fremdeles. Bluray har også meget sterk konkurranse fra digitale tjenester som Netflix, Hulu og mange andre.

Kanskje ikke så mye i Norge, men det kommer seg her også. Nesten all kabelselskaper tilbyr også filmleie rett fra boksen nå.
Vis hele sitatet...
Ikke til stede i Norge i det hele tatt mener du vel? At enkelte kabelselskaper tilbyr VoD er urelevant, da vi diskuterer konsoll. Bluray er den nye standarden når det kommer til både film og spill. DVD er kanskje mer utbredt fremdeles, men så er det nok også det som dør først. For oss som liker å ha fysiske plater i hyllene, så er PS3 en utmerket investering, da man slipper å kjøpe blurayspiller i tillegg.

Bluray vil aldri bli særlig større enn hva det er i dag. PC brukere kommer aldri til å benytte seg særlig av formatet heller, der er det helt dødt.
Vis hele sitatet...
Så man bruker ikke bluray på pc-er? Mange pc-er, kanskje spesielt bærbare, blir nå levert med BD-rom. Husk også at det fremdeles er relativt nytt. Du tror vel ikke akkurat at DVD vil fortsette å vokse? Dersom du snakker DLC her, så er jeg enig, men dersom man ska ha noe fysisk hjemmei videohylla, så er det helt klart bluray som vil ta over, iallefall inntil noe annet kommer.
Videotjenesten til MS er langt i fra dyr. Det varierer fra 28kr for filmer i SD til rundt 50 for de helt nyeste i 1080p. Og alt der i mellom. Og selve tjenesten er teknisk bedre enn noe annet på markedet.
Vis hele sitatet...
50,- kr for én leiefilm er ikke dyrt? De burde ikke koste mer enn 10,- kr.

360 støyer ikke noe mer enn PS3 nei, er vel heller nesten omvendt etter at slim 360 kom ut. De eldre modellene kan støye litt, både 360 og ps3, men det er jo ikke relevant for de maskinene selges jo ikke lenger.

Jeg skjønner at du ikke har hatt 360 før. Er ganske opplagt i måten du prøver å beskytte PS3 på, enda du aldri har hatt 360 før som du sier.
Vis hele sitatet...
Selv om jeg ikke har hatt en Xbox 360 i mitt eie, så betyr ikke det at jeg ikke har testet den ut. Jeg syntes for øvrig at innlegget mitt var ganske så nøytralt, så da er det litt ironisk at du som ser ut til å være den "fanboy-en", påpeker nettopp dette.

Sitat av Hightime
Stemmer nokk det ja..Men de som ska klage over 400 kr+/-(spørs litt hvor man velger og kjøpe MS poeng) burde i første omgang ikke bruke et par tusen på en konsoll! ^^ imho
Online tjenesten til MS er vell verdt de små grunkene man betaler
Vis hele sitatet...
Se på det på denne måten. Hvorfor skal man bruke flere tusen på ett konsoll og i tillegg måtte betale for helt grunnleggende onlinetjenester, slik som spilling? Kvalitet sier dere? Hva er så mye bedre med Xbox sitt tilbud enn Playstation Network? Hva er det jeg får som ikke PSN kan gi meg?

Sitat av Hightime
Hvis du har første gen stor & stygg X-Box..Greit nokk, den lagde litt vel mye lyd
Men hvis du i dag ska kjøpe deg en X-Box så kjøper du gjerne Slim, og da er det minimal forskjell mellom de 2 konsollene
Vis hele sitatet...
Uansett hvor stor forskjellen er så forandrer ikke det at Xbox Slim bråker mer enn PS3. Ta gjerne og hør for deg selv.
Sist endret av caperno; 19. mars 2011 kl. 20:52.