View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Bluray er jo standarden nå. HD-DVD-filmer finner du omtrent ingensteds. Hvordan kan du da hevde at dette har liten betydning?
Bluray har også en høyere kapasitet på platene, noe som gjør det mer fremtidsrettet mtp. spill. De tar jo mer og mer plass for hvert år som går.

Når det gjelder digitale tjenester så skuffer PS3-en stort. Filmleiealternativet deres har ganske stort utvalg, men dessverre så er dette stort sett meget gamle filmer. Det blir nesten som "TCM on Demand". De har imidlertid en VMoD (VideoMusic on Demand), som faktisk er ganske bra, men langt fra perfekt. Dette innholdet er gratis.

Når det gjelder MS sin VoD, så hører jeg at denne er meget dyr. Stemmer dette? Sony har hele tiden sagt at de vil lansere en VoD-tjeneste snart, men de har latt vente på seg veldig lenge, så det er en sinnsykt stor bakdel. Men dersom det koster en formue å leie film via Xbox, så vil jo det gå opp i opp på dette området.

Når det gjelder rimelige spill, så finnes det flust av disse til PS3 også. Det finnes kanskje flere spill til Xbox, men nå er det jo ikke alltid slik at det følger kvalitet med kvantitet. Nye spill koster som regel det samme uavhengig av om det er Xbox eller PS3. Sony har i likhet med både Microsoft og Nintendo, enkelte spill som lanseres eksklusivt for deres konsoll.
Rimelige spill finner du sjeldent på cdon.com, da de er ganske dyre på spill, men play.com har ofte gode tilbud på spill til under 200,- kr. Jeg har spart tusenlapper på å handle der - også på nyheter. Ellers, så kan man jo alltid ta ett googlesøk (navnpåspill + prisguide), for å finne frem til den rimeligste forhandleren i Norge.

Nå har jeg aldri hatt Xbox 360, men har likevel fått med meg at denne støyer mye mer enn en PS3. I tillegg har jo Xbox hatt en del tekniske problemer opp i gjennom. Stemmer det forresten at man må betale for å spille online? På PS3 er iallefall Playstation Network gratis, og dersom man skulle ønske det, så kan man kjøpe ett plussmedlemskap, som gir tilgang til nye gratis eller rabatterte spill mf. hver måned.

Jeg veide fordeler og ulemper med begge konsollene når jeg skulle kjøpe spillmaskin i fjor. Valget falt på PS3, mest pga. Bluray, og at det ville lanseres flere PS3-eksklusive spill som jeg hadde sett frem til lenge. Jeg har ennå ikke angret ett sekund. Det eneste som mangler er som nevnt, VoD. Men det er heller ikke så viktig for min del, da jeg har htpc koblet opp mot fjernsynet.
Vis hele sitatet...
Bluray er langt i fra standard. DVD er standarden fortsatt. DVD filmer selger 10 ganger bedre enn bluray fremdeles. Bluray har også meget sterk konkurranse fra digitale tjenester som Netflix, Hulu og mange andre.

Kanskje ikke så mye i Norge, men det kommer seg her også. Nesten all kabelselskaper tilbyr også filmleie rett fra boksen nå.

Bluray vil aldri bli særlig større enn hva det er i dag. PC brukere kommer aldri til å benytte seg særlig av formatet heller, der er det helt dødt.

PC, 360, Wii bruker alle DVD og de klarer seg fint med det.

Ingenting som tyder på at bluray vil være større om 5 år for å si det slik.

Videotjenesten til MS er langt i fra dyr. Det varierer fra 28kr for filmer i SD til rundt 50 for de helt nyeste i 1080p. Og alt der i mellom. Og selve tjenesten er teknisk bedre enn noe annet på markedet.

360 støyer ikke noe mer enn PS3 nei, er vel heller nesten omvendt etter at slim 360 kom ut. De eldre modellene kan støye litt, både 360 og ps3, men det er jo ikke relevant for de maskinene selges jo ikke lenger.

Jeg skjønner at du ikke har hatt 360 før. Er ganske opplagt i måten du prøver å beskytte PS3 på, enda du aldri har hatt 360 før som du sier.