View Single Post
Jeg vil påstå at dette er symptomatisk for samfunnet vi lever i; holdningene *pi og myo formulerer. Ja, myo, det er fint at du tar deg tid til unger til tross for møte. Det høres sarkastisk ut, men det er det ikke. Langt i fra alle ville gjort det, jeg ville aldri registret det i utgangspunktet.

Men det blir ikke helt det samme. Det denne tråden handler om, er en primal situasjon der frykt, adrenalin osv dukker opp. Folk sier alltid at de ville grepet inn, men plutselig får du en full busslast med mennesker som står å ser på at noen juler opp noen utviklingshemmede.

Situasjonene *pi beskriver er også i realiteten mer enn «trivielle» kostnader relativt til eksempelvis myos eksempel. Ja, du kom for sent til møte. Egentlig er det en større kost enn å overkomme komfortsone-muren, men den reelle kostnaden er alltid mye høyere enn den teoretiske når det kommer til de tingene der.

Så dette med folk som forventer så mye mer som minimum enn hva selv øvre gjennomsnitt i praksis tilsier, så lenge det er hypotetisk diskusjon, synes jeg er en uting. Jeg vet med meg selv at jeg mener det faktisk, men man kan ikke bruke det som et felles premiss for en online åpen diskusjon. Følgelig synes jeg ofte det blir meningsløst å diskutere i dette formatet.

Hvis vi legger listen så høyt for oss selv så øker vi også listen for hva vi i realiteten kan diskutere. Det er ikke noe gøy med diskusjon om ingen tør å innrømme hvor jævlige dem faktisk er